Tokaj Mercatus – a Magyar Borok Házában
[tn_6_bal.jpg]A Tokaj Mercatus célja, hogy a borvidéken egyre inkább erõsödõ szõlészeti, borászati fejlõdéssel a borkereskedelem is lépést tartson, hisz a szemet gyönyörködtetõ, sorra megújult történelmi szõlõdûlõk és az építészeti szempontból is maradandó borászati fejlesztések mellett kevés energia és építõ szándék irányult a tokaji borok piacfejlesztésére. Ebben szeretne a vállalkozás jelentõs szerepet betölteni.
A minõségre garanciát ad az is, hogy olyan szakemberek dolgoznak a Társaság keretein belül, akik generációs kötõdésekkel fûzõdnek Tokaj-hegyaljához, s mindezek mellett ismerik a hazai és nemzetközi borpiacok egészét, s Tokaj-hegyalját is.
A Társaság együttmûködõ partnerei a borpiacon jelenlévõ és ott termékminõségük révén már elismert borvidéki kis-középvállalkozások, ezért szõlészeti termeléssel nem kíván foglalkozni, azonban minõségi borászati tevékenységgel igen, hisz marketing potfólióját épp a fent említett partnerek kiváló boraira alapozza.
Hasonlóan a közismert francia és olasz borvidékek borkereskedelmében már jól bevált gyakorlathoz, a cél a tokaji borok értékesítését elõsegítõ logisztikai bázis és a hozzákapcsolódó kereskedelmi hálózat létrehozása.
[tn_8_kozep.jpg]
A Tokaj Mercatus védjegye szimbolizálja az elõbbi gondolatokat és azokra a történelmi hagyományokra, támaszkodik, amelyet a korábbi évszázadokban a helyi összefogások, együttmûködések eredményeztek a tokaji bor piaci építésének a területén.
A védjegy elemei az elmúlt háromszáz esztendõben, a Tokajban letelepedett görög borkereskedõk szimbolikáját idézi:
– horgony/a hajózáson keresztül a kereskedelem õsrégi jelképe
– a négyes szám/az akkortájt alkalmazott pénznemben mért tisztességes haszon mértéke
– griff madár/a bizánci császárság szimbóluma
A Tokaj Mercatus védjegye garantálja a fogyasztó részére a megbízhatóságot, valamint a kiváló minõségû tokaji termékek széles választékát.
A cég jelentõs mértékben épít a lengyel hagyományokra és litván kapcsolatokat is ápol. A sajtótájékoztató során megtudtuk, hogy a magyar-lengyel vasútvonal remélhetõleg újra elindul jövõ tavaszig, nosztalgiavonat járja majd be a régi szekér-bor útvonalat.
Régen szekéren vitték a lengyel királynak a tokaji bort amit idõvel felváltott a vasút, de Trianon óta ez megszûnt. Mivel ezen a szakaszon játszódik a Svejk is, alakult egy Svejk-társaság, amely remélhetõleg segítõje lesz annak a folyamatnak, hogy a vasútvonal által érintett területekrõl mindtöbben látogassanak Hegyaljára.
A sajtótájékoztatón jelen volt Vajda László is, aki a az EU-csatlakozás tárgyalásai során a magyar agráriumot érintõ kérdésekben az FVM vezetõ illetékeseként vett részt, most pedig a magyar bort érdekeit képviseli a szervezetben. A sajtótájékoztató nem kerülhette meg a tokajit ért támadásokat, szóba kerültek az albán hamisítványok vagy a tokaji védelmében zajlott különféle nemzetközi tárgyalások is.
A cég által forgalmazott borok a Magyar Borok Házában megvásárolhatók.