Tokaj Kereskedõház Alapkõletétel
[tn_2_bal.jpg] A Kereskedõház jelenlegi borászati technológiájának megújítása elengedhetetlen a magasabb minõségû, világpiacon is jól eladható borok elõállításához és a Tokaji márkanév felemeléséhez. Új menedzsmentünkkel az év elejétõl haladéktalanul hozzákezdtünk a borászatunk modernizálásához. Új, hûthetõ tartályokra, a hordópark cseréjére és a jó minõségû, „prémium alapanyag” feldolgozását lehetõvé tevõ gépek beszerzésére fordítjuk a tulajdonos, MNV Zrt. által végrehajtott 1,5 milliárd forintos tõkeemelést.
A tõkeemelés a forintosított jele annak, hogy a kormányzat támogatja a több mint kétezer hegyaljai kistermelõtõl felvásárló társaságunk stratégiaváltását. Alapvetõ célunk, hogy javítsuk a felvásárolt szõlõ minõségét a velünk szerzõdésben álló szõlõtermelõk ültetvényeinek felmérésével és folyamatos ellenõrzésével, illetve hogy a szõlõt szelektálva vásároljuk fel. [tn_3_bal.jpg] Ez elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a minõségi javulás által boraink versenyben maradhassanak a világpiac többi szereplõivel. A boraink legnagyobb részét a minõségi, jóval piacképesebb kategóriába sorolva szeretnénk értékesíteni. Ehhez szükséges a modern technológia, komoly piacépítés és marketing, valamint a márciusban fõborászként a TK-hoz igazolt Áts Károly, aki az év borásza címet nyerte el. A tõkeemelés a technológiai beruházások elsõ ütemének fedezetéül szolgál, amelyek még ebben az évben megvalósulnak. A mai alapkõletétellel a tervek szerint egy több mint két éves beruházási folyamat veszi kezdetét a Tokaj Kereskedõháznál. Ennek megvalósulásával egy modern, korszerû és energiatakarékos borászatban készítjük majd a kistermelõktõl felvásárolt szõlõbõl a jó tokaji borokat.
A Tokaj Kereskedõház, a Tokaji borvidék legnagyobb borászati és borkereskedelmi vállalkozása, 2013-tól jelentõs átalakuláson megy keresztül, mind mûködésében, mind technológiájában úgy újul meg, hogy az a teljes borvidék érdekét szolgálja. A Borvidék megújulásához, a Tokaji márkanév és a tokaji borok piaci pozíciójának felemeléséhez elengedhetetlen a borvidéki összefogás, a termékportfolió egyszerûsítése, valamint hatékony piac- és márkaépítés elsõsorban az exportpiacokra fókuszálva.