Többmilliárdos olasz beruházás jöhet a magyar boroknak
A telefonon adott interjújában Spányik Péter hozzátette, hogy míg az élelmiszeripari cégek 2-3 millió euró nagyságrendû befektetésekben gondolkoznak, addig az energetikai vállalatok beruházása elérheti a 10 millió eurót (mintegy 2,6 milliárd forintot) is. A tervek szerint november 19-én új iroda nyílik Triesztben – mondta Spányik Péter hozzátéve, hogy ezzel egy idõben logisztikai konferenciát is szerveznek ott, annak apropóján, hogy elkészült az V. közlekedési folyosó. A konferencia célja, hogy minél több olasz logisztikai céget csábítsanak Magyarországra – mondta.
A külgazdasági szakdiplomata elmondta azt is, hogy elõször rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITD Hungary) kedden. A milánói programon tizenhárom magyar pincészet (egri, tokaj-hegyaljai, szekszárdi, soproni és pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint háromszáz olasz szakmai érdeklõdõnek.
Az éttermek és szaküzletek képviselõibõl, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplõibõl álló szakmai közönségnek a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelû, Irsai Olivér, 6 puttonyos Tokaji Aszú aratták a legnagyobb sikert.
„A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert. Nem a hipermarketekbe szeretnénk eljutni, hanem a specialitások iránt érdeklõdõ, jóval szûkebb fogyasztói körrel szeretnénk megismertetni a magyar borkülönlegességeket” – összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter.
A különleges magyar fajták olaszországi bemutatkozásának ez volt az elsõ állomása. Az ITD Hungary 2010-ben tervezi a roadshow folytatását Rómában és Triesztben.
Forrás:
vg.hu
http://www.vg.hu