Skip to content

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Több magyar bor iránt is érdeklõdtek hongkongi cégek

A hongkongi cégeknek az ITD Hungary, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács és a Hongkongi Exportálók Szövetsége szervezte az üzletember-találkozót. Az ázsiai vendégek a Magyar Bormarketing Kht. kalauzolásával Magyarország legfontosabb bortermelõ vidékeire is ellátogattak.

Az ITD Hungary pénteki közleménye szerint a hongkongi cégek a háromnapos programon a magyar gourmet élelmiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi, a szekszárdi és a balatoni borvidékek borászaival találkoztak. Ázsiában egyre nagyobb a kereslet a borok iránt, ez elsõsorban a külföldi borokat terhelõ importvám eltörlésének köszönhetõ.

A magyar borok hongkongi kivitele jelentõsen nõtt: 2008-ban mintegy ötven százalékkal többet exportált Magyarország, mint 2007-ben – idézik a közleményben Kerekes Györgyöt, az ITD Hungary borágazatért is felelõs vezetõjét.

A magyar borok iránti komoly érdeklõdést jelzi az is, hogy 2009. május 27-én szándéknyilatkozatot írt alá a két ország a hazai borok hongkongi népszerûsítésérõl. A vörösborok különösen kedveltek: Ázsiában ugyanis a piros szín a sikert szimbolizálja, így étkezéseknél szinte természetes, hogy vörösbort fogyasztanak.

A novemberi Hong Kong International Wine and Spirits nemzetközi kiállításon önálló nemzeti standon jelenhetnek meg a magyar borok az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében – jegyzik meg a közleményben.

Tavaly a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács által elsõ alkalommal megrendezett nemzetközi bemutatón 25 ország és régió 240 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig majdnem elérte a húszezret.

Az ITD Hungary 2006-tól kiegészítõ jelleggel, 2007-tõl pedig már önálló programtervvel segíti a magyar borok külpiaci promócióját. A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség 2007 óta mintegy harminc programot szervezett a Magyar Bormarketing Kht-vel, amelyek a magyar borok exportját növelhetik.

Ezek elsõsorban az értékpiacokra, Svédországra és Hollandiára, valamint a referenciapiacnak tekinthetõ Nagy-Britanniára koncentráltak. Tavaly Svédországban 16, Nagy-Britanniában 29 százalékos volt az exportnövekedés, míg Hollandiában 24 százalékkal nõtt két év alatt az elért átlagos exportár.

Forrás:
PROMENAD
http://www.promenad.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Az Egri Bikavér Ünnepe Szent Donát Napján
NextContinue
A kereskedelmi láncok követelései a borászok felé az ÁFA emelése kapcsán

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press