Tisztelt Borász kolléga/nõ!
Szakdolgozatom írom, melynek keretében kutatást végzek borászatok körében. A dolgozat – Tradíció és marketing címmel – azt próbálja meg kideríteni, vajon a tradíció olyan erõs értékként jelenik-e meg a borászatoknál, hogy ez negatívan befolyásolja marketingtevékenységük színvonalát.
Tradíció és marketing a fentiek értelmében egymással ellentétes fogalmak. Hogy ez valóban így van-e, arról megoszlanak a vélemények, az igazságot az eredmények összesítése után lehet megfogalmazni.
Nos, a kutatáshoz borászatok vezetõivel/tulajdonosaival, tehát döntéshozó, a szervezet üzletmenetének irányát megszabó, vagy ha úgy tetszik a cég misszióját megfogalmazó személlyel kell interjút készítenem, amit én technikai, módszertani okokból egy 20-25 perc alatt kitölthetõ kérdõív kitöltetésével szeretnék megoldani.
A kérdõívet szeretném minél több borászat vezetõjével kitöltetni, hogy a minta minél nagyobb, az eredmény ezáltal minél megbízhatóbb legyen. A közelgõ határidõ miatt azonban sajnos egy kissé csúszásban vagyok.
A kérdõíveket személyes látogatások keretében juttatom el a borászatokhoz, részint az idõkorlát, részint a kitöltési motiváció fokozása érdekében. Természetesen mindenhova nem juthatok el, mégis szeretném, ha minél többen részt vennének a vizsgálatban.
E levélben szeretném megkérni Önt, hogy segítse munkámat azzal, hogy Ön is (amennyiben Ön döntéshozó a cégnél) kitölti a kérdõívet, vagy eljuttatja azt az illetékeshez, majd a kitöltés után vissza hozzám.
A kérdõív letölthetõ a www.eurotradekft.hu/szakdoli.html linkrõl.
A vizsgálat a tradíciót, mint nehezen megragadható fogalmat konzervativizmus, nemzeti identitás, értékek, valamint borászati szakmai kérdések megfogalmazásával (minden fogalomhoz egy kérdõív rész) közelíti meg. A marketingtevékenységet egyetlen kérdõív vizsgálja, az utolsó, harmadik kérdõív, pedig a borászati termékek beszerzésével kapcsolatos attitûdök felöl érdeklõdik. Összesen tehát három kérdõív kitöltésére kérem fel, melyet a fenti honlap címen elérhet, letölthet. Az oldalon láthatja, hogy ott szerepel egy külön kérdõív borfogyasztók részére is. Nos, a dolgozatom második részében szeretném a borászatok vizsgálata során nyert adatokat a fogyasztók véleményével összevetni. Vajon ismerik-e a borászatok a fogyasztóikat, a fogyasztók úgy érzik-e, hogy eljutnak hozzájuk a borászatok hirdetései, egyáltalán hol, milyen célból, mennyiért vesznek bort, mi a véleményük a külföldi borokról, valamint az elõbbieket befolyásolja-e a nemzeti identitásuk.
Komplett vizsgálatról van tehát szó, melynek eredménye hasznos lehet az Ön számára is! Az eddigi látogatásaim során, a kérdõívet kitöltõk magas százaléka visszajelzést vár az eredményrõl, melyet én már a munka megkezdése elõtt biztosra vettem és ezért el is döntöttem, hogy valamilyen kivonat formájában a honlapunkon közzé teszek.
Borászati magazinok szerkesztõi is érdeklõdnek, várják az eredményt, hogy a tanulságot közölhessék, valamint egy marketing szakember is megerõsítette, hogy nagyon piacképes a téma. Ez utóbbi azt javasolta, hogy az eredményt, mint hasznos információt, értékesítsem.
Természetesen én nem anyagi okok miatt végzem ezt a vizsgálatot. Egyébként személyesen is nagyon érdekel az eredmény és a szoros idõbeosztás sem vette el a kedvem a színvonalas munkavégzéstõl.
A személyes látogatásaim során felvett teszteket egy erre a célra általam készített urnába helyeztem el. A választások idõszakából jól ismert, a tetején nyílással ellátott, de egyébként lezárt, majd a vizsgálat végeztével felbontott dobozkával a válaszadási hajlandóságot, illetve õszinteséget próbáltam motiválni, reményeim szerint nem eredménytelenül, hiszen volt, aki még gondosan félbe is hajtotta a kérdõívet, mielõtt az urnába helyezte azt. Mivel az anonimitást megígértem ezt így láttam jónak, bár volt, aki úgy nyilatkozott, hogy õ vállalja a nézeteit, akár postán is elküldi a kérdõívet a részemre.
Mivel nem vagyunk egyformák, és szeretném biztosítani Önnek is a diszkréciót, valamint a névtelenséget, de az urnát Interneten nem tudom elküldeni, mást gondoltam ki, annak ellenére, hogy engem nem a személyes válaszok érdekelnek, hanem a teljes minta összeredménye.
Szóval, ha Ön azt szeretné, hogy a válaszadása során a névtelensége megmaradjon, a következõket tehetjük. Mivel idõm nem volt Internetes kérdõív összeállítására, kérem, a fenti oldalról (www.eurotradekft.hu/szakdoli.html) töltse le a kérdõívet, töltse ki elektronikusan (ahol karikázni kellene, megoldhatja vastagítással, vagy színezéssel), majd látogasson el a www.freemail.hu oldalra.
Borászatoknak létrehoztam egy freemail címet, amelyet sajátjukként használva elküldhetik nekem a kérdõívet, így nem derülhet ki, ki is küldte azt.
Név: boraszatikerdoiv
Jelszó: 12345
A saját email címemet beállítottam a nevekhez, tehát csak annyit kell tennie, hogy a kitöltés után belép a freemail-be, behívja a nevemet, majd csatolja a kérdõívet.
Ha a belépés nem sikerül, kérem, próbálja meg újra néhány perc elteltével, meglehet, hogy éppen valaki más használja a fiókot.
Ha Ön borkedvelõ, borfogyasztó, vagy készít ugyan bort, de vállalkozása nincs bejegyezve (Bt., Kft., Rt, stb.), kérem, töltse ki a borfogyasztók számára összeállított kérdõívet.
Ezt egy másik freemail címrõl küldheti el nekem:
Név: borfogyaszto
Jelszó: 12345
Kérem, hogy vagy csak \”borászatként\”, vagy csak borfogyasztóként töltse ki a kérdõívet, két szerepben ne! Köszönöm!
Amennyiben nem zavarja, hogy direktben nekem küldi el a kérdõívet, természetesen úgy is megteheti, szeretettel várom, bárhonnan is jön a küldemény.
Ha úgy érzi, szívesen részt venne a vizsgálatban, vagy csak egyszerûen szívesen segít nekem, kérem, most azonnal töltse le a kérdõíveket és lásson hozzá kitöltésükhöz.
A 2005. március 23-a után érkezett kérdõíveket, sajnos már nem tudom a vizsgálatba foglalni!
Kérem, lásson hozzá most!
Ha Ön freemailrõl küldi a kitöltött kérdõívet, már most szeretném megköszönni a közremûködését, hiszen ezt késõbb, névtelensége miatt nem tehetem majd meg.
Tisztelettel:
Kovács Attila
30/9914-151
Kapcsolódó weboldal: www.eurotradekft.hu/szakdoli.html