Termékleírás segíti a magyar borok versenyképességét
2009. augusztus elsejétõl hatályosak a borok eredet-megjelölésére és földrajzi jelzésére vonatkozó új európai uniós szabályok. Az EU eltörölte a meghatározott termõhelyrõl származó minõségi bor, a földrajzi jelzéssel ellátott asztali bor és a szûk értelemben vett asztali bor fogalmát. E helyett a következõ három termékkategóriát vezette be: Oltalom alatt álló eredet-megjelöléssel ellátott bor (hivatalos rövidítése: OEM ) Oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor (hivatalos rövidítése: OFJ) Földrajzi jelzés nélküli bor.
A 2009. augusztus elsején EU nyilvántartásba vett új elnevezésekhez egységes termékleírást kell készíteni, amit a tagállamoknak 2011. december 31-ig kell az Európai Bizottsághoz elküldeniük. Már tavaly elkezdték a termékleírások összeállítását az ország 22 borvidékén. A Minisztérium jogszabályalkotással és a Bor Eredetvédelmi Tanács felállításával készül az új termékleírások elfogadására.
Az Agrármarketing Centrum pályázatot írt ki az egyes borvidékek szakmai munkájának koordinálásához. A nyertes, a Nemzeti Borakadémia Kft. feladata lesz, hogy a termékleírások 2011. május 31-ig idõben elkészüljenek. Feldman Zsolt helyettes államtitkár minden, a termékleírások összeállításában érdekelt szervezettõl és szakembertõl azt kérte, hogy segítse a leírások határidõs elkészítését, amely a jövõben alapvetõen meghatározza a magyar borok versenyképességét.
Forrás:
AgrárHírek
http://www.agrarhirek.hu