Teljesítette küldetését a fröccsbusz
Befejezte országjáró körútját a fröccsbusz, ami azt is jelenti, hogy lezárult az Agrármarketing Centrum idei fröccskampánya. Az immár harmadik éve indított akció – amelynek alapvetõ célja volt, hogy a fröccs elfoglalja az õt megilletõ helyet a magyar italkultúrában – az AMC egyik legsikeresebb idei kampányának bizonyult. A Budapest egyik leghíresebb „vigalmi terérõl”, a Mikszáth térrõl startoló, már emblematikus intézménynek számító fröccsbusz – a maga nemében is látványosságnak számító 37 éves Volkswagen T2 mikrobusz – roadshow-ja során nyolc helyszínt érintve az ország minden sarkába eljutott, leparkolt a nagyobb városokban és több rendezvényen, fesztiválon is.
A fröccs, mint önálló brand tovább erõsödött, egyre több magas kategóriás vendéglõben sem „gáz” fröccsöt rendelni „frissítõként” – vagy éppen a megfelelõ ételhez. Az ital önmagában is kiváló kísérõje lehet kerti partiknak, egy-egy fesztiválon eltöltött hétvégének, szabadtéri programoknak, és a fröccsmenük révén új impulzusokat adhat a gasztronómiának is. Szerencsés lenne, ha az éttermek fröccslapokat rendszeresítenének, és egy finom ezüsttálcán egy jó palack magyar bor és egy szódásüveg mellé helyezve megadnák a fröccskészítés örömét vendégeiknek.
Az idei fröccskampány a fröccskultúra további széles körû terjesztése mellett a fröccs térhódítását is célozta a gasztronómiában. A kampány július végi indítását az országjáró túra origójának tekinthetõ budapesti Mikszáth téren mûködõ vendéglõk séfjei külön erre az alkalomra kreált fröccskorcsolyákkal támogatták. Jelenleg ugyanis a fröccs méltatlanul kevés teret kap a magas konyhamûvészetben, a gasztronómia egyelõre „szûzföld” a számára.
A kampány emellett a fröccsel kapcsolatos súlyos tévhitek eloszlatását is célul tûzte ki. A fröccs kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja. Ezzel együtt az is teljes tévedés, hogy melléktermék, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani.
A fröccsbuszt kitûnõen kormányozta Hajós András fröccsmester, az akciósorozat másik emblematikus „intézménye”, aki ugyancsak profi módon ajánlotta, keverte, szakértette a fröccsöt a járgány különbözõ helyszínein. „A nyári hõségben a fröccs fiziológiai mentõmellényként is funkcionál, amellett hogy erõs ellensúlya lehet a helyenként már-már kóros borsznobizmusnak” – indította a túrát Hajós András.
Jó fröccsöt csak minõségi borból lehet készíteni, így az AMC a kampány nyomán a minõségi magyar borok forgalmának növekedésére számít. A jármû egész augusztusban keresztül-kasul járta az országot, állomásain mozgó fröccskimérésként helyi borokból készült frissítõvel látta el a szomjazókat – ezzel egyben az adott régió borait is népszerûsítette. „A jó fröccshöz nemcsak kiváló minõségû magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, szikvíz is szükséges” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója.
A fröccskampány szerteágazó és intenzív volt: a fröccsbusz országjárása mellett a szervezõk széles körû BTL-kampány keretében a fröccsöt ismertetõ és népszerûsítõ információs anyagokkal látták el a csatlakozó vendéglõket. Az intenzív médiakampányban Hajós fröccsmester legfõbb segítõje Rákóczi Ferenc, a Class FM mûsorvezetõje volt. A facebookon indított akciósorozat is hatékonynak bizonyult: nagyon sok embert megmozgatott és kiemelkedõ elérési mutatókat produkált.