Szükség van-e az Agrármarketing Centrumra?
A Miniszterelnöki Hivatal felkérésébõl mûködõ szakértõi bizottság tett javaslatot az Agrármarketing Centrum megszüntetésére 2006. december 18-i jelentésében.
Hoffman Istvánné, a bizottság elnöke a javaslatot azzal indokolta az InfoRádiónak, hogy a centrum nem teljesítette azt, amiért létrehozták. Feladata lett volna ugyanis a hazai agrártermékek exportjának segítése, a kiállításokra való kijutásának támogatása, valamint a marketingfeladatok ellátásához szükséges ismeretek átadása, a kezdõ agrárvállalkozók piacismereteinek gyarapítása, ám Hoffmann Istvánné véleménye szerint az Agrármarketing Centrum nem játszott meghatározó szerepet a termelési kultúra fejlõdésében és nem segítette az agrárvállalkozók felkészültségét.
Az ágazati vállalkozók és a kereskedõk nem érzékelték az Agrármarketing Centrum munkatársainak támogatását – emelte ki a szakértõi bizottság elnöke, aki szerint a testület azt a visszajelzést kapta, hogy a kiállításokon és vásárokon jobbára csak a Centrum munkatársai vesznek részt.
Az Agrármarketing Centrum részérõl egy nyilatkozattételre nem jogosult dolgozó tudatta, hogy a szervezet ügyvezetõ igazgatója, Pál József éppen egy moszkvai kiállításon van, míg helyettese, Szabó Edit egy nürnbergi eseményen vesz részt.
Az InfoRádióhoz olyan információról is értesült, hogy a szaktárca már kiadott egy állásfoglalást az Agrármarketing Centrum megszüntetésére vonatkozó javaslatról, ám a Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium ezt cáfolta.
Az Agrármarketing Centrumot 1996-ban alapította a földmûvelésügyi minisztérium azzal a céllal, hogy segítse a magyar termékek piacra jutását. A szervezet közhasznú társaságként mûködik, és több milliárd forint közpénzzel gazdálkodhat.
Szükségesnek tartja az Agrármarketing Centrum létezését az Élelmiszerfeldolgozók Szövetsége – ismertette a szövetség elnöki tanácsadója. Piros László ugyanakkor elismerte: vannak problémák a mûködéssel és a döntéshozatallal kapcsolatban.
A bizottság nem volt korrekt, mivel az Agrármarketing Centrumnak minden évben jelentõsen eltérõ forrás állt rendelkezésre, így nem csoda, hogy hektikusan teljesített – mondta Piros László. Az elnöki tanácsadó kétségbe vonta a Miniszterelnöki Hivatal által felkért szakértõi bizottság tagjainak szakmai tapasztalatait is.
Hozzátette: az Agrármarketing Centrum felügyeletét és a döntéshozatali folyamatot a vállalkozói szférára kellene bízni, de az állami támogatást továbbra is meg kell hagyni.
Kapcsolódó anyag
Meghallgatom .mp3
Forrás:
inforadio.hu
http://www.inforadio.hu