Szerdán összeül a Bormarketing Bizottság
Simon Péter kifejtette: a Bormarketing Bizottságtól azt várja, hogy gördülékeny és a korábbinál gyorsabb lesz az ügymenet, a forrásfelhasználás pedig hatékonnyá válik, amit érzékelni is lehet majd. Véget ér tehát az elmúlt idõszak nehézkes forrásfelhasználása, s remélhetõleg az is, hogy csak rossz hírek voltak a bormarketingrõl.
A forrásokról szólva elmondta: a rendelkezésre álló források elegendõek ahhoz, hogy eredményes programokat tudjanak lebonyolítani. Mint mondta, õ személy szerint a technikai lebonyolításért felelõs, a stratégia megalkotása a bizottság feladata lesz. Ezt elsõ olvasatban már az elsõ ülésen tárgyalják az elképzelések szerint, és már decemberben szeretnének egy elfogadott koncepciót letenni az asztalra.
A koncepció formálódása közben a szöveget az AMC honlapjára is felteszik, hogy annak kapcsán mindenki megfogalmazhassa a véleményét egy társadalmi vita keretében. Jelenleg többféle koncepció töredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgáljuk majd és amit lehet, hasznosítunk belõle – ígérte az AMC igazgatója.
Az új felépítésû Bormarketing Bizottság tagjait Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül. A bizottság tagjai: Mészáros Péter marketing szakember, Csutorás Ferenc borász, Geönczeöl Attila marketing szakember, Klément György Zoltán borász, Simon Péter jogász, az AMC igazgatója, Tálas László borász, Csathó Pál marketing szakember, Kampós Jenõné Wisnovszky Grácia marketing szakember, Rigler Zsolt marketing szakember, Marozsán Judit borász, Szepsy István borász, Ács Dóra marketing szakember és Farkas Zoltán marketing szakember.
Korábban hírt adtunk arról, hogy a bizottság munkájával – amellyel az állam fokozott felelõsséget vállal a források hatékony felhasználásáért – elõreláthatóan javul az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Bormarketing Bizottság együttmûködése is. Az AMC ugyanis nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok elõkészítésében is szerepet vállal.
A termelõk jelenleg marketing célokra kötelezõ járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minõségi boroknál ez az összeg literenként tíz, egyéb esetekben öt forint. Eddig a járulékokból befolyt összeg öt százalékát mûködésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.
Forrás:
Vállalkozói negyed
http://www.vallalkozoinegyed.hu