Számon kérik a borászok a miniszter ígéreteit
A legismertebb hazai termelõket tömörítõ szövetség amiatt „jelentkezett szólásra”, hogy Gráf József agrárminiszter korábbi, a nyilvánosság elõtt is többször hangoztatott ígéretei ellenére sem látszik lehetõség a marketingpénzek tényleges és hatékony felhasználására. Mint arról korábban beszámoltunk, a literenként nyolcforintos jövedéki adó eltörlésével bevezették az azonos mértékû marketing-hozzájárulást, s az így képzõdõ forrás felhasználására a Földmûvelési és Vidékfejlesztési Minisztérium a szakma által erre a feladatra alkalmatlannak tartott Agrár Marketing Centrumot bízta meg. Gráf József azt állította, az AMC csak közremûködõ szerepet játszik, s a forrásokat azonnal továbbutalja a Bormarketing Kht.-nak. Most úgy tûnik, ez a megoldás mégsem mûködik, mert ez csak európai bizottsági jóváhagyást követõen lehetséges, de az erre irányuló kérelem benyújtása eddig nem történt meg. A törvény olyan súlyos károkat okoz a magyar borászatnak, hogy azzal átmenetileg sem lehet együtt élni – fogalmaz a Vindependent.
Forrás:
VG
http://www.vg.hu