Sarkozy választási csodafegyvere: ígéret a borreklám-tilalom feloldására
A jobbközép elnökjelölt támogatná a „mérsékelt borfogyasztást népszerûsítõ reklámot” – jelentette be egy nagygyûlésen. A borreklámokat Franciaországban 1991-ben tiltották be, azzal egyidõben, hogy a külföldi borok keltette versenyhelyzet és a hazai termelés visszaesése miatt egyébként is súlyos helyzetbe került a francia boripar.
Franciaország a világ legnagyobb bortermelõje, az ágazat mintegy 75 ezer embert foglalkoztat. „A bort nem sorolhatjuk egy kalap alá a dohánnyal vagy a kábítószerrel”, fejtette ki helyi bortermelõknek Sarkozy, aki, bár nem fogyaszt alkoholt, ezúttal megkóstolta a sancerrei helyi nedût. Az elnökjelölt azt ígérte, védelmezni fogja a francia bortermelõket, kitiltja a piacról azokat az import borokat, amelyek minõségben nem vehetik fel a versenyt a helyi borokkal.
Az utóbbi néhány évben a francia bortermelõk alaposan megsínylették a versenyhelyzetet, amely fõleg az Ausztráliából, az Egyesült Államokból és Chilébõl érkezõ borok miatt alakult ki, ráadásul ebben az idõszakban a fiatalok nagy része egyre inkább más alkoholos italokat részesít elõnyben.
A legutóbbi felmérések szerint az elnökválasztások elsõ fordulójában Nicholas Sarkozy és fõ riválisa, Segolene Royal egyaránt a szavazatok 30 százalékára számíthat. Mindkettõjük számára kihívást jelent Francois Bayrou, aki immár 17 százalékos támogatottságot élvez, megelõzve Jean-Marie Le Pent a maga 11-14 százalékával. A közvélemény-kutatások a második fordulóra enyhe elõnyt ígérnek Nicholas Sarkozynek.
Forrás:
EurActiv
http:/www.euractiv.hu