Sajtóközlemény: Zöld út a bormarketingnek
A megközelítõleg 1.5 milliárd Ft járulékbevétel 40%-a nagy valószínûséggel a minõség-ellenõrzés feladatkörét ellátó borászati hatósághoz kerül, a fennmaradó 60% felhasználásának irányítását és ellenõrzését pedig a borász szakmai szervezetek által alapított Magyar Bormarketing Kht. végzi majd.
A járulékot utólagosan, évente két alkalommal – a jövedéki elszámoláshoz kötve – augusztus 15. és december 15-ig kell majd megfizetniük a borászatoknak. A törvény a kihirdetésétõl számítva 45 nap múlva lép érvénybe, tehát a járulékra vonatkozó fizetési kötelezettség május végén merül majd fel.
A járulékfizetésbõl számottevõ bevétel elõször csak az év utolsó negyedévében várható, ezért a Magyar Bormarketing Kht. társadalmi összefogást kezdeményezett a magyar borok egységes és hatékony marketing-kommunikációjának mielõbbi elindítása érdekében.
A példaértékû kezdeményezés keretében a hazai borászatok önkéntes alapon, a módosított törvény életbelépéséig (tehát a 8Ft fizetési kötelezettségének felmerüléséig) forgalomba hozott boraik után literenként 1Ft-ot fizetve támogathatják a közösségi bormarketing ügyét és a kapcsolódó feladatok átmeneti finanszírozását.
A kezdeményezés részleteirõl a www.1ft.hu címû weboldalon tájékozódhat