Sajátos bormarketing Tokajért – reggelihez és elõételhez kínálják
A kezdeményezés lényege: a tokaji borokat – amelyek a Szepsy, a Dobogó, a Disznõkõ, a Gróf Degenfeld, valamint a tokaji Oremus Pincészetben készültek – nem szokványos éttermi környezetben kínálják a vendégeknek. A negyven, fõként budapesti étteremben Welcome drinkként, reggelihez, uzsonnához, elõételhez – azaz sonkákhoz, szalámikhoz, sajtokhoz -, és fõételekhez kínálják a tokaji édes és száraz borokat december végéig.
Az „újszerû tálalást” Zwack Izabella és Tálos Attila borkereskedõ, a Budapest Bortársaság Kft. ügyvezetõje azzal indokolta, hogy a tokaji borok széles körben ismertek ugyan, de még nem eléggé kedveltek. Mindehhez hozzátették: a sajátos tokaji bormustrát hagyományteremtõ szándékkal tartják, és várhatóan jövõre New Yorkban is megrendezik. A mostani promóciótól a tokaji boreladások fellendülését várják.
Kevesebb, de jobb az idei termés
Horvát Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) fõtitkára az MTI-nek elmondta: a magyar bortermelés mintegy 7 százaléka, azaz közel 200 ezer hektoliter bor származik Tokaj-hegyaljáról.
Az adatok szerint Tokaj-hegyalján általában 15-35 ezer tonna szõlõ terem évente az idõjárástól függõen. A borász szerint az idei termés mennyisége elmaradt ugyan a legjobb évjáratokétól, de a minõség jó volt. Az aszúsodás az õszi napfényes idõjárása miatt nem 15 mustfokról, hanem annál lényegesen magasabb értékrõl, mintegy 18 mustfokról kezdõdött meg, ez pedig meghatározó jellegû egy-egy évjárat minõségét tekintve.
Sümegi József, a Magyar Bor Akadémia elnöke szerint jelenleg Magyarországon a szõlõterület mintegy 88 ezer hektár. Az adatok az mutatják belföldön évente mintegy 3,2 millió hektoliter bor fogy, a kivitel pedig 500 ezer hektoliter körül mozog. Az import bor az elnök szerint 200-300 ezer hektoliterre tehetõ. A borágazat árbevétele átlagosan évente – a terméstõl függõen – mintegy 80 milliárd forint.
Forrás:
inforadio.hu
http://www.inforadio.hu