Rókusfalvy Pál: túl a kezdeti nehézségeken
A forgatást még a szüret elõtt kezdték meg és mára már elérhetõk mindenki számára az interneten, szinte valamennyi videó megosztón. A borászok elsõsorban szakmai életükrõl vallanak, és egytõl egyig próbálják megismertetni és még inkább megszerettetni a hazai nedût mindenkivel.
Rókusfalvy Pál is vall az elmúlt évekrõl, hogyan került a médiából a szõlõültetvényre: kiderült, hogy a kezdetek kezdetén olyannyira elkeseredett kudarcai miatt, hogy egy napon ki akarta vágni valamennyi szõlõtõkéjét, mert egy a szakmában elismert borász leminõsítette nedûjét. Végül azonban nem adta fel, 2006-ban már például egyik bora a Pannon Bormustra csúcsbora lett – meséli a rövidfilmekben.
A 10 kiválasztott borász között van még: Figula Mihály, aki a Balatonfüred-Csopak Borvidéket képviseli, a Siklós Villány Borvidékrõl Gere Andrea, Dél-balatoni Borvidék képviseletében Konyári Dániel, a Soproni Borvidékrõl Luka Enikõ, Egri Borvidékrõl Ifj.Gál Tibor, a Kunsági Borvidékrõl Frittmann Péter, a Szekszárdi Borvidékrõl Sebestyén Csaba, a Tokaji Borvidékrõl Berecz Stephanie és a Móri Borvidékrõl Ifj. Kamocsay Ákos. A fiatal borászok arról is mesélnek, hogy milyen borhoz milyen étel illik és fordítva, hogy saját településükön mit néznének meg, ha vendégként látogatnának el. De vallanak hivatásukról és a kezdetekrõl is: vannak, akik az édesapjuk szakmáját folytatják és vannak, akik Franciaországból költöztek például a tokaji borvidékre, hogy magyar bort készítsenek. És akad olyan is, aki tíz éve még autószerelõ volt, de most már országos borversenyeken díjazzák a borait. A kisfilmek elkészülését a hazai borász szakmai szervezetek által alapított Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. támogatta.
Küldetésük, hogy központi szerepet töltsön be a magyar borágazat marketing-menedzsment feladatainak meghatározásában és megvalósításában, valamint szaktudásával és kreativitásával tevékenyen hozzájáruljon a magyar közösségi bormarketing fejlõdéséhez. A Nonprofit Kft. kezdeményezõ szerepet kíván felvállalni a magyar bor, mint közös márka megteremtésében, a külpiaci lehetõségek és szinergiák kiaknázásában, valamint az ágazat szereplõi együttmûködésének és összefogásának javításában, elõsegítve ezáltal a magyar bor értékének, ismertségének és elismertségének növekedését.
Kapcsolódó weboldal
http://www.youtube.com/results?search_query=boragora09&search_type=&aq=f
Forrás:
PremierFilm
http://www.premierfilm.hu