Rendesen isszuk a bort
Magyarországon éves szinten körülbelül 3 millió hektoliter bor fogy. Ennek kétharmada folyó borként, egyharmada pedig palackos kiszerelésben kerül az emberekhez – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által a Nemzeti Bormarketing Program keretén belül 2008-ban készített feltáró tanulmányából.
A 18 év felettieknek körülbelül fele tekinthetõ borfogyasztónak, minden ötödik ember hetente legalább egyszer iszik bort. A kedveltsége a 20 és 60 év közötti korosztályban egyenletes, a fogyasztás gyakorisága azonban az életkor emelkedésével nõ.
A kutatás kiemeli, a bor nemzeti ital jellegét. A növekvõ hazai identitástudatot mutatja, hogy az imázs szempontjából a fogyasztóknak fontos, hogy a bor magyar eredetû legyen. A felmérés szerint a bor kiválasztásában egyébként általában az ár és a könnyû beszerezhetõség játssza a meghatározó szerepet. Egyre többen vásárolnak hipermarketekben importborokat, diszkontokban pedig inkább a hazai termékek fogynak. A borfogyasztók többsége nehezen vállalkozik az új ízek megismerésére, ehelyett a régi, jól bevált márkákat választja az ismert borvidékekrõl, Egerbõl, Tokajból vagy épp Villányból.
A GfK kutatása szerint a bor egyszerre tud az ünnepek itala lenni és helye van a mindennapi gasztronómiában is. A társasági események alkalmával elõkelõ helyet foglal el az alkoholos italok között. A röviditalokkal ellentétben jellemzõen hosszabb, nyugodtabb hangulatú eseményeknél fogyasztják. Ugyanakkor a bor a magyar ételekben alapanyagként is megjelenik, több húsétel készül borral.
Forrás:
Hírszerzõ
http://www.hirszerzo.hu