Rekordlátogatás a ProWeinen, a borászok világtalálkozóján
„Nagy közönségsikert aratott a központi kóstoló zóna, ahol a látogatók több mint ezer féle fehér és vörösborral ismerkedhettek meg közvetlenül” – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselõje. „A kínálatot egyrészt a hagyományos és modern trendek összehasonlítása szempontjából rendszerezték. Másrészt arra mutattak be kézzel fogható, Proweinilletve megízlelhetõ példákat, hogy a korszerû borászat milyen mértékben befolyásolja a bor stílusát.”
Hozzátette: a látogatók 80 százaléka élt az egyedülálló kóstolási kínálat lehetõségével, hogy támpontot kapjon a vásáron való tájékozódáshoz. Mindez rekord számú, 38 ezer látogatónál.
Szintén csúcsot döntött a kiállítók száma. A tavalyinál 200-zal több, összesen 3600 kiállító 50 országból bérelt helyet a ProWein három napjára.
Tizennyolc magyar bortermelõ vállalat is kiállított a világ egyik legnagyobb borüzleti rendezvényén. Többek között a Bock Borászat, Egri Korona Borház, Gróf Dégenfeld, Pannonhalmi Borház, Törley Pezsgõpincészet és Tokaj Kereskedõház. A 135 négyzetméteres közösségi magyar stand az Agrármarketing Centrum támogatásával jött létre. Néhány borászat pedig kereskedelmi partnere standján vett részt a ProWein-on.
Farkas Erzsébet, a Tokaj Kereskedõház exportmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy a ProWein kiemelkedõen fontos szakvásár számukra. „Hollandiától Skandináviáig, Lengyelországtól Brazíliáig számos fontos érdeklõdõvel tudtunk itt találkozni” – hangsúlyozta Farkas Erzsébet.
A 269 hektáron gazdálkodó családi borászat, az Egri Korona Borház munkatársa, Rácz Kinga szintén pozitívan nyilatkozott a ProWein-ról. „Ezen a kiállításon nemcsak a hagyományos egri borok iránt, hanem az újdonságnak számító boraink iránt is nagy volt az érdeklõdés.”
A hagyományokhoz híven, az égetett szeszesitalok gyártói ezúttal is bemutatkoztak Proweinkínálatukkal, „vásár a vásárban” mottóval. A nagy márkák gyártói mellett kevésbé ismert és regionális vállalkozásokkal, összesen 300 kiállítóval ismerkedhettek meg az érdeklõdõk.
A piac fejlesztését szokatlanul nagyszámú, több mint 200 kísérõ rendezvény biztosította a szakemberek számára. Ezzel kapcsolatban Máté Szilvia rámutatott: „Nagyszerû alkalmat nyújtott, hogy a Rajna-parti vásárváros a borok és égetett szeszesitalok nemzetközi kínálatát professzionális légkörben mutatta be, így az ágazat világtalálkozójának is nevezhetjük a ProWeint.”
A kísérõ programban nagy érdeklõdés kísérte „a bor legjobb barátai” címû bemutatót: 30 cég olyan ínyencségeket prezentált, amelyek fokozzák a bor, illetve az égetett szeszesitalok élvezetét. Kiskereskedõk és vendéglátások olyan impulzusokat kaptak ott, amelyekkel vonzóbbá tehetik italválasztékukat.
Máté Szilvia a piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza: „A fogyasztók ízlése az elegáns borok felé kezd fordulni. Egyre inkább olyan borokat keresnek a vásárlók, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyû fajtákat, kevés alkohollal. A könnyû klasszikusok jönnek újra divatba.”
Forrás:
Élelmiszer Online
http://www.elelmiszer.hu