Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Pénz nélkül is beindul a bormarketing

Szinte a teljes borászszakma képviseltette magát azon a pénteki visegrádi konferencián, amelynek fõ témája a magyar bor marketingje volt. A Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) a meghívás ellenére nem vett részt a szakmai fórumon. Így a borászok még mindig nem kaptak választ arra, hogy ki kezeli azt a mintegy kétmilliárd forintot, amely a bor literenkénti 8 forintos jövedéki adóját felváltó forgalombahozatali járulékból gyûlik össze.

A borászok szerint a bortörvény rossz, ezért az általuk tavaly létrehozott Magyar Bormarketing Kht. kezdeményezte annak módosítását.

A módosításról szóló javaslataikat már benyújtottak a szaktárcának, és azt remélik, hogy a törvény minél elõbb módosításra kerül.

A szervezet azt reméli, a választások után, még az év vége elõtt módosítják a törvényt, és ezt követõen a literenkénti 8 forint kezelésérõl valóban a borászok dönthetnek.

A konferencia így is jó eredménnyel zárult, hiszen április 1-tõl elindulhat a Magyar Bormarketing Kht.-ben a hivatalos munka. Péntek délután ugyanis taggyûlést tartott a társaság, ahol megállapodtak a szervezet mûködésének alapjaiban, és megválasztották az ügyvezetõ igazgatónak Nemes Richárdot. Az ügyvezetõ lapunknak elmondta, hogy a kht. tagjai arról döntöttek, hogy addig is elindítják a szervezet mûködését, amíg nem rendezõdik a pénz kérdése. A járulékból összegyûlõ összegre csak 2007-tõl számíthatnak.

A visegrádi konferencián megvitatásra kerültek a bormarketing-stratégia alapelvei, amelyek a részletes stratégia alapját képezhetik majd. A résztvevõk egyetértettek abban, hogy az egységes bormarketing-stratégia kidolgozása nem tûr halasztást. A kht. erre a célra egy szakemberekbõl álló munkacsoportot hoz létre. Ideális esetben a bormarketing-stratégia ez év végéig elkészül, és 2007-tõl megvalósításra kerül.

Jelenleg az egyik fõ feladat a magyar bor jelenlegi piacvezetõ pozíciójának megõrzése a hazai piacon. Jelenleg ugyanis a magyar bor 75 százaléka itthon talál gazdára, azonban a külföldrõl behozott bor mértéke jelentõsen, 100 ezer hektoliterre emelkedett az utóbbi években.

Forrás:
Heves Megyei Hírlap
http://www.hevesmegyeihirlap.hu

Post Tags: #bormarketing

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Ezerjó Fakanálforgató
NextContinue
Az agrártárca 170 millió forinttal támogatja az idén a HNT mûködését

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press