Pécsen zárult a Bor roadshow
Pécsen zárult szerdán a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a bortermelõket tömörítõ Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által július elején indított Bor roadshow programsorozat. A két szervezet szakemberei hat magyar borrégióban folytattak párbeszédet a szõlõ- és borágazat képviselõivel, illetve az ügynökség turisztikai márkára és magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját ismertették meg a piaci szereplõkkel.
Gajda Tibor, az ügynökség stratégiai- és fejlesztési vezérigazgató-helyettese a záró eseményen a borágazatnak és a gasztronómiának az országmárkában betöltött jelentõségét hangsúlyozta. Az olasz és osztrák gyakorlatot példaként említve azt szorgalmazta, hogy az átlag magyar turisztikai szolgáltató viszonylag magas minõségben, elfogadható áron nyújtson szolgáltatást. Fontosnak nevezte a magas minõség megjelenését az éttermi, szállodai és a gasztropiacok minden szintjén.
Gajda Tibor szerint a turisztikai ágazatok szereplõi egymás termékeinek ajánlásával térségük turisztikai vonzerejét is növelni tudják, így – megfogalmazása szerint – „egyre nagyobb tortából jut mindenki egyre nagyobb szelethez”.
A roadshow eddigi tapasztalatait az MTI-nek értékelve azt mondta: a célokban a felek egyetértenek, az ágazatra számos feladat és felelõsség hárul. A rendelkezésre álló fejlesztési forrásokra utalva azt hangsúlyozta, a célok megvalósítása az összefogás sikerességén múlik.
Heimann Zoltán szekszárdi bortermelõ, a HNT elnökségi tagja a záróeseményen mondott köszöntõjében a többi között arról beszélt, hogy az egyes borvidékeknek forrásokat kell elkülöníteniük arra, hogy érdemben tudjanak beleszólni a régiós és országos bormarketingbe.
A roadshow elsõ állomása Tokajban volt, Pécsen kívül Egerben, Kecskeméten, Tatán és Siófokon találkoztak az ágazat szereplõi a hónap során.
Forrás:
bama.hu
http://www.bama.hu