„Palackozott” bornovellákkal az olvasásért
„Palackozott” bornovellákkal próbál kedvet csinálni az olvasáshoz Olaszországban egy könyvesboltlánc. A palackozottság ebben az esetben annyit tesz, hogy borosüvegek oldalára ragasztva olvashatók az írások, a novellák pedig – akár a bordalok – tartalmukat tekintve valóban borosak, mert az italról szólnak.
Az akcióhoz a Feltrinelli könyvesboltlánc észak-olasz bortermelõkkel szövetkezett. Hat éve tart az együttmûködés, esztendõnként novellapályázatot hirdetetnek amatõr írók számára, a tematikai kikötés annyi, hogy borhoz kell kötõdniük az írásoknak.
Csak az elsõ három helyezett mûve került fel palackok oldalára. Az évek múltával egyre többen pályáztak, az idén már ezerre nõtt a számuk, és most elõször már nemcsak címkés „kivitelben”, de a palack borokhoz csatoltan külön kis füzetecskében is megjelennek az írások. A példányszám igen tekintélyes: 700 ezer.
„Az emberek nagyobb keveset olvasnak Olaszországban. Ha sikerül ösztönöznünk az olvasást az egyszerû emberek körében ezekkel a könnyed, de nagyon megindító novellákkal, akkor elégedettek lehetünk” – mondta Ettore Nicoletto, a Santa MargHerita bortermelõ-szövetség elnöke.
A statisztikák szerint minden tizedik olasz családnak egy árva könyv sincs az otthonában, és az olaszok csupán 47 százaléka olvas el legalább egy könyvet évente „önként”, azaz olyat, amely nem kötõdik munkájához vagy tanulmányaihoz.
Forrás:
Hirado.hu
http://www.hirado.hu