Országimázs Tokajjal
A kiállítás összességében egészen más volt, mint amit itt, Magyarországon a kiállításokon megszoktunk. A kiállítók nem szolgáltatók voltak ugyanis, nem utazási irodák, hanem kisebb-nagyobb desztinációk. A pultokon az esetek 90%-ában nem voltak egyéni szolgáltatói ajánlatok, prospektusok, ehelyett tematikus imázs kiadványokkal és kapcsolódó szolgáltatói katalógusokkal várták az érdeklõdõket. A konkrét érdeklõdõk számára vették csak elõ részletes kínálatukat (szolgáltatói ajánlatok, pontos árak, stb.), a nagyközönség felé nem ezeket jelenítették meg. Emellett klaszterek, illetve a távolabbi desztinációk esetében ország szintû megjelenések voltak jellemzõek.
A közönség is egészen más összetételû volt, mint az itthon megszokott.
Elmaradtak a magyarországi kiállítók rémálmai, a gyûjtögetõk, aminek az elõnye, hogy csak az vitte el a prospektusokat a standról, akinek valóban szüksége volt rá. A szakmai napon – de utána is – számos utazási iroda keresett meg minket, akiknek konkrét ajánlatokra van szükségük a 2009-es kínálati katalógusukhoz. Lengyelországban ugyanis jóval nagyobb számban vannak jelen a tour operátorok és kisebb utazási irodák (nem mentek csõdbe és nem vásárolta fel õket valamelyik multi), akik egyedi kínálattal tudnak csak fennmaradni, éppen ezért kreatív csoportprogramokat, különleges borkóstolókat, több napos csomagajánlatokat kerestek. Nagy örömünkre szolgált, hogy miután az õ fennmaradásuk egyedüli esélye a minõségi szolgáltatásokban rejlik, nagy érdeklõdést tanúsítottak a minõségi szállásajánlatok, illetve minõségi szolgáltatások iránt.
A Tokaj-Zemplén desztináció termékei közül elsõ helyen a tokaji bor és az ehhez kapcsolódó termékcsomag állt (hajókázás, kádárbemutató, városlátogatások, borvacsora, cigányzene, stb.). Második helyen a kézzel készített ételek és tárgyak és a kapcsolódó kézmûves programok iránt érdeklõdtek, harmadik helyen pedig a termálfürdõk és wellness kínálat szerepelt (meg kell jegyezni, hogy Észak-Magyarországként vettünk részt a kiállításon, így ez utóbbi terén elsõsorban a mezõkövesdi, egri és miskolci kínálatra volt kereslet).
Nagy örömünkre szolgált, hogy sok szempontból egyáltalán nem voltunk lemaradva külsõ szemmel a többi kiállítótól. A Magyar Turizmus ZRt. imázs kiadványai (termék és régiós) a nagyközönség számára készültek ugyan és küllemében itt-ott nem versenyezhettek a Kanári-szigetek, Marocco vagy Németország meseszép képes albumaival, ám jóval szélesebb termékskálát mutattak be, mint azok – ráadásul a többiektõl eltérõen nem angol, hanem lengyel nyelven, amit az érdeklõdõk igencsak díjaztak. A mi régiós lengyel kiadványunk is kiválóan szerepelt – gyakorlatilag az elsõ, szakmai nap végére az összes kiadvány elfogyott.
Ami a saját térségünket illeti, itt debütált az Irány Tokaj-hegyalja!
kiadvány-együttes, amely a nyár folyamán jelent meg a Tokaj Mikrorégióért Alapítvány gondozásában LEADER+ támogatásból. Az imázs szórólapból (tokaji borfajták, borvidék-világörökség, Dél-Tokaj-Hegyalja települései), információs térképbõl, a Borbarangolások címû impozáns kiadványból, Szolgáltató katalógusból és a településeket bemutató reprezentatív kiadványból álló együttes nagy sikert aratott a kiállításon, ugyanis általuk kínálni tudtunk mindent, amire az érdeklõdõk vágytak: a Borbarangolások terméket kínált, a katalógus a kapcsolódó szálláshely kínálatot és szolgáltatásokat, a reprezentatív pedig – a többi desztinációhoz hasonlóan – ragyogó imázs kiadványként szolgált. A kiadványok küllemükben és tartalmukban semmiben sem maradtak el más desztinációk kiadványaitól.
Ugyanakkor a Tokaj-Hegyalja Guide címû kiadvány is nagy sikernek örvendett – a visszajelzések azt mutatják, hogy igenis szükség van erre a kiadványra, sokkal hasznosabb és informatívabb az ebben való megjelenés, mint számos egyéni települési imázs és egyéni szolgáltatói kiadvány.
A Magyarország standján kiállítók az országimázst két termékkel formálták
Varsóban: az MT ZRt. kürtõskalácsot süttetett, mi Tokaj borát tettük mellé – a siker pedig nem maradt el.
Forrás:
Tokaj.hu
http://www.tokaj.hu