Örökségvédelem és Marketing, Tradíciók és Innováció
[tn_2_bal.jpg] Mindkét vállalkozásnak felelõssége van a magyar nemzeti örökség ápolásában, melyeknek õrzõi és jeles képviselõi a hazai és nemzetközi piacon.
Mindegyikük más területen képviseli a fentieket, de innovációval, együttmûködéssel erõsíteni tudják egymást. Ennek eredményeképpen egyedi arculattal jelenik meg a Királyok Bora a Gödöllõi Királyi Kastélyban.
Hiszen milyen ital képviselhetne jobban egy királyi kastélyt, mint egy királyi bor? A Tokaj-hegyaljai borvidék leghíresebb és legkülönlegesebb bora, a Tokaji aszú. Errõl a nedûrõl mondta XIV. Lajos francia király, hogy a királyok bora, a borok királya. A Tokaj Kereskedõház Zrt. – mint a Tokaji márkanév legnagyobb képviselõje – küldetésének tekinti, hogy ezt a hungarikumot megõrizze a jövõ generációi számára. Az egyetlen állami tulajdonú borászat a tradicionális értékek megõrzése mellett kiemelt figyelmet fordít az innovációra is, így az utóbbi évek beruházásai, fejlesztése és szemléletváltása révén modern nagypincészetté fejlõdött.
Tradíció és innováció, e törekvések jegyében született meg a társaság és a Gödöllõi Királyi Kastély együttmûködése, mely keretében közösen választották ki a kastély borát. A 2004-es évjáratú 5 puttonyos Tokaji aszú kiváló minõségén túl megjelenésében is egyedi, hiszen a Tokaj Kereskedõház Gödöllõi Királyi Kastély Tokaji Aszújának címkéje közönségszavazáson került kiválasztásra.
Az együttmûködés jelentõségét növeli, hogy mindkét gazdasági társaság többségi állami tulajdonban van, az állam tulajdonosi jogait a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. gyakorolja.
A két együttmûködõ szervezet tavaly kezdte el keresni azokat a lehetõségeket, melyek hozzájárulhatnak tevékenységük fejlesztéséhez és kölcsönösen erõsíthetik egymást.
A folyamatosan megújuló kastély 2012-ben friss terekkel és kínálattal várja a látogatókat.
Új szolgáltatásaik fejlesztésekor az volt a cél, hogy olyan kínálatot dolgozzanak ki
– mely egyedi a turisztikai piacon,
– méltó a Királyi Kastély magyar történelemben betöltött szerepéhez,
– Magyarország értékeirõl és hagyományairól szól,
– megõrizhetõ, felidézhetõ emléket és
– és megvásárolható, ajándékozható terméket is jelenthet egyben,
– a múlt ápolása mellett hordozza magában a megújulás lehetõségét.
A turisztikai piacon két kiemelt szolgáltatást keresnek a látogatók:
– információt egy adott országról vagy látványosságról, valamint
– olyan termékeket, melyek emlékeztetik a felkeresett helyszínre.
Ezek segítenek megõrizni és felidézni azt az élményt, ami az adott helyszínen átéltek.
A Gödöllõi Királyi Kastély fejlesztései közül ki kell emelnünk az Udvari Beszállítók boltjának kialakítását és a gasztronómiai élmény- és kalandtúrák életre hívását.
Az Udvari Beszállítók Boltjának kialakításával a kastély célja az volt, hogy felhívja az idelátogatók figyelmét a méltán híres és tradíciókkal rendelkezõ magyar termék elõállítókra és azok termékeire, akik egykoron megkapták az „udvari beszállító” címet.
A Gödöllõi Királyi Kastély múltjának és rangjának megfelelõen reprezentálni tudja a legkiválóbb magyar hungarikum termékeket, a nemzetközi turisztikai piacon.
Az Udvari Beszállítók Boltjában törekszünk arra, hogy a térség kézmûves termékei is bemutatásra kerüljenek, amivel egy térségi marketing tevékenységet is ötvözünk a kínálatba.
Kapcsolódva a bolt kínálatának bõvítéséhez alakítottak ki új gasztronómiai élmény- és kalandtúrákat.
A gasztronómiai élmény- és kalandtúrák királyi környezetben jól tudják reprezentálni a kastélyt, a várost és térségét, valamint bõvíti a beutaztató utazási irodák felé a kínálatot, kiemelten a csoportok számára. Az élménytúra:
– jól illeszthetõ a kulturális és mûvészeti programok közé,
– hangulatot és étvágyat ad a következõ programhoz
– a térségrõl, régióról, Magyarországról annak értékeirõl, történelmérõl és hagyományairól, szólnak, nem versenyez más turisztikai attrakciókkal, hanem inkább kiemeli, felhívja a figyelmet más magyarországi kínálatokra.
Négy program indult 2012-ben: „Históriai és harmónia”, „Császári Királyi kedvencek”, „Ízek és Titkok”, Illatok és emlékek”.
Kapcsolódó weboldal