Nõhet a magyar bor exportja
Jelenleg harmincmilliárd forintnyi magyar árut értékesít a Tesco áruházlánc külföldön, ám rövidesen ezt a mennyiséget 50 milliárdra, hosszútávon pedig 100 milliárd forintra növelné az áruházlánc – mondta el David Wood a Tesco kereskedelmi igazgatója hozzátéve: ebben az esetben a Tesco által exportált árumennyiség meghaladja majd az itteni Tesco áruházakba érkezõ importáru mennyiségét.
A magyar termékek exportjában kulcsszerepe lehet a bor exportjának; az áruházlánc csak nemrégiben fejezte be az Egri Bikavér akcióját a külföldi üzleteiben.
Duncan McDonald, a Tesco nemzetközi borbeszerzõje a brit nagykövetségen szervezett sajtóeseményen elmondta: Magyarország szerencsés, mivel több nagy hagyománnyal rendelkezõ, nevezetes bora van, így mindenekelõtt a tokaji és a bikavér, ami csak erre a területre jellemzõ.
Bár a magyar borok ugyan kevéssé ismertek külföldön, azonban igen jó eséllyel indulhatnak el a külpiacokon, mivel tökéletesen megfelelnek a kinti ízlésnek, így sok köztük a friss, gyümölcsös ízû, könnyû bor – Duncan McDonald egyenesen némelyik újvilági borhoz hasonlította a magyar borok jellegét – ami jelenleg a leginkább keresett borfajta.
Ugyanakkor a háromnapos itteni körúton részt vett Duncan McDonald szerint a hazai borászatok jól feltõkésített, meglepõen versenyképes vállalkozások, amelyek között nem egy van, amelyik a Tesco méretû vállalat számára is megfelelõ mennyiségben tud beszállítani.
Jelenleg a Tesco hazai üzleteiben 95 százalék körüli a hazai bor aránya – tudtuk meg az áruházlánc itteni borbeszerzõjétõl.
A sajtótájékoztatón részt vett Csányi Attila a Tesco egyik nagy beszállítója, a Bonafarm-csoport vezérigazgatója. Csányi Attila elmondta: a Bonafarm-csoport a 2009-es 25 milliárdról 2011-ben 30 milliárdra növeli az exportja részarányát, ami így a csoport forgalmának a 30 százalékát fogja majd kitenni.
Csányi Attila ismertette, hogy a csoport fõ exportcikke a pick-szalámi. A fõ exportpiacuk Németország és kisebb mértékben Oroszország, ám jelenleg próbálnak bekerülni a kínai, szingapúri, hongkongi és a japán piacra.
A bornál egyelõre csak 2 százalék a Csányi-pincészet részaránya, mivel eddig a belföldi piac majdhogynem maradéktalanul felvásárolta a boraikat.
Forrás:
Népszabadság
http://nol.hu