Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Nõhet a magyar bor exportja

Jelenleg harmincmilliárd forintnyi magyar árut értékesít a Tesco áruházlánc külföldön, ám rövidesen ezt a mennyiséget 50 milliárdra, hosszútávon pedig 100 milliárd forintra növelné az áruházlánc – mondta el David Wood a Tesco kereskedelmi igazgatója hozzátéve: ebben az esetben a Tesco által exportált árumennyiség meghaladja majd az itteni Tesco áruházakba érkezõ importáru mennyiségét.

A magyar termékek exportjában kulcsszerepe lehet a bor exportjának; az áruházlánc csak nemrégiben fejezte be az Egri Bikavér akcióját a külföldi üzleteiben.

Duncan McDonald, a Tesco nemzetközi borbeszerzõje a brit nagykövetségen szervezett sajtóeseményen elmondta: Magyarország szerencsés, mivel több nagy hagyománnyal rendelkezõ, nevezetes bora van, így mindenekelõtt a tokaji és a bikavér, ami csak erre a területre jellemzõ.

Bár a magyar borok ugyan kevéssé ismertek külföldön, azonban igen jó eséllyel indulhatnak el a külpiacokon, mivel tökéletesen megfelelnek a kinti ízlésnek, így sok köztük a friss, gyümölcsös ízû, könnyû bor – Duncan McDonald egyenesen némelyik újvilági borhoz hasonlította a magyar borok jellegét – ami jelenleg a leginkább keresett borfajta.

Ugyanakkor a háromnapos itteni körúton részt vett Duncan McDonald szerint a hazai borászatok jól feltõkésített, meglepõen versenyképes vállalkozások, amelyek között nem egy van, amelyik a Tesco méretû vállalat számára is megfelelõ mennyiségben tud beszállítani.

Jelenleg a Tesco hazai üzleteiben 95 százalék körüli a hazai bor aránya – tudtuk meg az áruházlánc itteni borbeszerzõjétõl.

A sajtótájékoztatón részt vett Csányi Attila a Tesco egyik nagy beszállítója, a Bonafarm-csoport vezérigazgatója. Csányi Attila elmondta: a Bonafarm-csoport a 2009-es 25 milliárdról 2011-ben 30 milliárdra növeli az exportja részarányát, ami így a csoport forgalmának a 30 százalékát fogja majd kitenni.

Csányi Attila ismertette, hogy a csoport fõ exportcikke a pick-szalámi. A fõ exportpiacuk Németország és kisebb mértékben Oroszország, ám jelenleg próbálnak bekerülni a kínai, szingapúri, hongkongi és a japán piacra.

A bornál egyelõre csak 2 százalék a Csányi-pincészet részaránya, mivel eddig a belföldi piac majdhogynem maradéktalanul felvásárolta a boraikat.

Forrás:
Népszabadság
http://nol.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Ha nyár vége, akkor etyeki junibor kóstoló…
NextContinue
A szokásosnál korábban kezdõdött a szüret Tokajban

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press