Nincs borturizmus, új kampányok kellenek
A ritkaságszámba menõ borkülönlegességek mellett, Európa elsõ újborának, a Csabagyöngyének néhány palackját is elrejtették abban a kincskeresõs játékban, amelyben az õszi, balatoni borturizmusban rejlõ lehetõségekre is felszeretnék hívni a figyelmet. Az utolsó 6 palack bort Balatonfüreden rejtették el. Európa elsõ újborának üvegjeit olyan utcákban kell keresni, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak a borászathoz, a szõlõmûveléshez. Az üvegeket koncepciózusan nem a frekventált turisztikai látványosságoknál rejtették el. A játékkal a turistákat is megszeretnék mozgatni, szeretnék, ha felfedeznék környéket és olyan helyekre is eljutnának, amelyek a fõ turisztikai útvonalaktól távolabb vannak. A “kincseket” rejtõ utcákról fényképeket is készítettek, az utcák jellegzetes házait, szobrait is lefotózták, ezeket az ismertetõjeleket a Nyitott Balaton – blogbejegyzésekben tették közre.
Éskovács Péter, a Nyitott Balaton akció kommunikációs tanácsadója elmondta: “Korábbi elemzések szerint, a borturizmus nem igazán létezik Magyarországon. Statisztikai hibahatáron belül mozog azoknak a turistáknak a száma, akik pusztán azért keresnek fel egy régiót, hogy megkóstolják annak borait. Ugyanakkor a hazai borturizmus statisztikáit növelhetik a Balaton környéki kisebb-nagyobb bor és szüreti fesztiválok, amelyekbõl többet a Nyitott Balaton elnevezésû akció idejére szerveztek a tó körüli települések.” Éskovács Péter szerint az ilyen eseményekre azért is szükség van, mert az elmúlt évek statisztikái a belföldi egynapos utazások mindössze fél százalékánál jelentett motivációt az ilyen jellegû rendezvényen való részvétel. “A belföldi többnapos utazások esetében átlagosan az utazó háztartások 0,7 százalékánál volt elsõdleges motiváció a borkóstolás. A minõségi fesztiválok, azonban növelhetik azok számát, akik a borfesztiválok, nyitott pincék rendezvénysorozata, illetve a szüreti mulatságok miatt indulnak el egy-egy magyar településre.”
Mindezekhez Semsei Sándor, a Balatoni Riviéra Egyesület elnöke, a Nyitott Balaton akció egyik kitalálója hozzátette, ezzel az akcióval a balatoniak nem a nyári szezont akarják meghosszabbítani, ahogy ezt húsz év óta sokan szeretnék. “A szezon önmagában meghosszabbíthatatlan, hisz ugyanazt, amit nyáron kínálunk, ilyenkor nem lehet eladni. A Nyitott Balaton elnevezésû akcióval gyakorlatilag újabb szezont szeretnének teremteni. Õsszel teljesen más kínálatot ajánlatokat szeretnének a középpontba állítani, olyan dolgokat, amelyek nem feltétlenül kötõdnek a nyárhoz. Ilyenek például a szüreti fesztiválok, a kerékpáros túrák, a nemzeti parkok kínálta” – mondta Semsei Sándor.
Fekete Tamás, a tó körüli turisztikai szervezeteket tömörítõ szakmai érdekképviselet, a Balatoni Regionális TDM Szövetség alelnöke hozzátette, az akciót a Magyar Turizmus Zrt. is támogatja. “A szeptember 25-én elkezdett kampánynak köszönhetõen, az átlagnál is többen voltak több szüreti fesztiválon. Paloznak, Siófok, Alsóörs szakemberei is azt a visszajelzést adták, hogy telt házzal zajlottak a szüreti felvonulások, gasztronómiai fesztiválok. Ugyanakkor a következõ hétvégén még sok helyre elutazhatnak a turisták, ha bele szeretnének kóstolni a szüreti vigasságok kínálatába. A hétvégén különleges borokkal várják a vendégeket Lovason, kerékpárral mehetnek szüretleni Balatonföldvárra, de akár érdemes ellátogatni Gyenesdiásra is, ahol bio-borok kóstolójával, Ábrahámhegyen pedig a Murcifesztiválra várják a vendégeket. Ezek mellett, a Nyitott Balaton akció honlapján 162 más olyan eseményt is megtalálhatnak az érdeklõdõk, amelyek miatt, október 5. ig biztos, hogy érdemes a Balatonra utazni.”
Forrás:
BrandTrand
http://brandtrend.hu