Négy tagot menesztettek az újjáalakult bormarketing bizottságból
Visszavonta négy tag megbízatását a borágazati marketingprogramok kidolgozásáért felelõs bormarketing bizottságban Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter az agromonitor.hu. honlap értesülése szerint.
A Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) az MTI érdeklõdésére késõbbre ígértek információt az ügyben. Az MTI által megkérdezett – névtelenséget kérõ – szakemberek úgy fogalmaztak: „aggodalommal figyelik a kialakult helyzetet”. Az Agromonitor.hu szerint a javaslattevõ grémiumból távoznia kellett Geönczeöl Attila elnöknek, Csathó Pál és Kampósné W. Grácia marketing szakembernek, és Tálas László borásznak. Két további borász – Szepsy István már januárban, Marozsán Judit pedig egy hónapja – lemondott, így jelenleg hat poszt betöltetlen a tizenhárom fõs testületben.
A bizottságot a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) – a meghatározó borász szervezetek tiltakozása közepette – tavaly decemberben alakította újjá, hogy a bormarketinghez kapcsolódó korábbi „rossz hírek” megszûnjenek – emlékeztet a honlap. Geönczeöl Attila szerint – idézi a portál a bizottság volt elnökét – a mostani menesztések hátterében az áll, hogy a VM-hez tartozó Agrármarketing Centrum (AMC) a bizottságra minden eszközzel igyekezett ráerõszakolni elképzeléseit, de ezzel számos tag nem értett egyet.
A leváltott elnök az agromonitor.hu-nak kifejtette: a bortermelõk befizetéseibõl finanszírozott bormarketing kassza elosztási rendszere rosszul mûködik, ezért véleménye szerint az évi egymilliárd forintnyi forrást nem az – egyéb agrárgazdasági programokat is végrehajtó – AMC-n keresztül, hanem különálló, csak bormarketinggel foglalkozó boriroda létrehozásával és mûködtetésével kellene felhasználni.
Forrás:
HVG.hu
http://hvg.hu