Minden évben találkoznak Sopronban
[tn_2_bal.jpg] A konferenciára 140 regisztrált vendég – borász és marketingszakember – érkezett az ország különbözõ borvidékeirõl, ahogy a borászok mondják: a Sopron-Tokaj-Villány háromszögbõl. A résztvevõk szép száma is mutatja, hogy a szakma élénk figyelemmel kíséri a borágazatot érintõ gazdasági témákat, a közösségi bormarketing aktualitásait, a jogszabályi alkalmazásokat, a védjegyhasználattal, gasztronómiával, a kereskedelemmel, és természetesen a bormarketing irányaival kapcsolatos kérdéseket.
[tn_3_bal.jpg] Az ágazatot érintõ szakmai kérdésekrõl a konferencia elsõ napján hallhattak elõadásokat a résztvevõk. Dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója egyfajta helyzetelemzést adott a borágazat pillanatnyi helyzetérõl, majd a lehetséges irányokról és a következõ esztendõ tennivalóiról beszélt, míg Tiffán Zsolt, a parlament Szõlészeti-borászati albizottságának elnöke a borágazat elõtt álló kihívásokat és a lehetõségeket elemezte.
A konferencia elsõ napján a Kiváló Magyar Élelmiszer Gálavacsora keretében került sor a IX. Páneurópai Vörösborverseny ünnepélyes eredményhirdetésére, melynek gyõztese Liszkay Mihály 2008-as évjáratú Cabernet fanc-ja lett.
A konferencia második napján lebilincselõen érdekes és a borász marketingesek számára rendkívül tanulságos elõadást hallhattak a résztvevõk Tóth Gergelytõl, a Heineken Zrt. Soproni group brand menedzserétõl – A tanító reklám lehetõségei a fogyasztók irányába – A fogyasztót tanító reklám lehetõségei a borászatban címmel. A Soproni márkát népszerûsítõ modern marketingeszközök hátterérõl, elképesztõ sikereirõl szóló elõadás a borászoknak is jó példa lehet arra, hogyan tud egy márka kiemelkedni a többi közül, hogyan tuja megerõsíteni piaci pozícióit.
A gasztronómia és a bor kapcsolatát elemezték a nap második részére esõ elõadások, melyek a sommelier szerepérõl, az éttermi borpincérõl és a bor szerepének gasztronómiát érintõ változásáról szóltak.