Milyen bort kedvelnek az amerikaiak?
A Monarchia Matt International (MMI) viszonylag hamar 23 millió dollár árbevételû, magyarországi székhelyû nemzetközi cégcsoporttá nõtte ki magát. Egy New York-i székhelyû, minõségi borokat importáló és forgalmazó céggel egyesültek, majd 33 százaléknyi tulajdonrészt szereztek a kaliforniai Starry Night Winery-ben. A cégcsoport érdekköréhez tartozik még az USA-ban öt nagykereskedelmi cég, egy internetes boráruház és három amerikai borszaküzlet – tudta meg az MTI munkatársa a tájékoztatón.
Joern Tittel, a vállalat New York-i vezérigazgatója is jelen volt a budapesti borparádén, és az MTI munkatársának kérdésére beszámolt az amerikai trendekrõl. Mint mondta, az argentin bor soha nem volt ennyire kedvelt, mint manapság. Egy év alatt 3 százalékkal nõtt az argentin borok fogyasztása az Államokban.
Ami a fajtákat illeti, a Pinot Noir trónját nehéz megingatni, még mindig fent van a csúcson. A fehér borok között a sztár a Pinot Grigio, olyannyira, hogy ha azt mondják egy new york-i ebéden, hogy kérek egy pohár fehér bort, az szinte szinonimája a Pinot Grigionak.
A tölgyfahordós érlelésû borok nem annyira vonzóak: inkább az acéltartályosak kedveltek.
Ami a magyar borokat illeti, a Bikavért ma már nem nagyon lehet ezen a néven eladni – tette hozzá Szalay Dorottya, az MMI Hungary vezetõje. Ezen a néven csak 5 dollárért lehet eladni ugyanazt a vörösbort, Heritage néven pedig 35-40 dollárért.
A megfelelõ név azért is fontos, hogy egyáltalán ki tudja mondani a vevõ, mit is kér – az Irsai Olivérbõl így lett Olivier.
A címke divat követése is elengedhetetlen. A címke stílusa, rajzolata, színvilága nem lehet túl csicsás. Viszont ha magas minõségû borról van szó, elbírja a szolid arany díszt, a konzervatívabb, visszafogottabb tervezés mellett.
Általában elvárják a tervezõktõl és a borforgalmazóktól, hogy kövessék az avantgárd stílust, az új imázs követést, de itt sem szerencsés a túl színes, feltûnõ design. Palackjaikra – néhány kivételével – a Gyémánt László festõmûvész által alkotott eperfa festmény kerül.
A cég magyarországi borászata Egerben található. Ugyanakkor forgalmaznak osztrák, olasz, spanyol, francia, argentin és amerikai termékeket is.
A kóstolón a 108 bor 25 borászatot és számos fajtát képviselt. Érdekes volt megkóstolni a magyar piacon megjelenõ amerikai borokat.
Tizenegy éve San Francisco-tól északra lévõ Novato városában mûködik a Starry Night Winery nevû borászat, amely évente 150 ezer palackot visz piacra. A világfajták mellett az utóbbi idõben specializálódtak a Kaliforniában már 100 éve honos – és gróf Haraszty Ágoston által Kaliforniában meghonosított – Zinfandel szõlõfajtára.
Az Osztrák-Magyar Monarchiából származó Zinfandel mennyiségében jelenleg a harmadik helyet foglalja el Kalifornia teljes bortermelésébõl. Készítenek belõle fehérbort, késõi szüretelésû édes desszertbort, könnyed újbort, száraz testes vörösbort és még portóit is.
Forrás:
HírExtra
http://www.hirextra.hu