Milliárdos állami marketingre keresnek ügynökséget
Gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljáráson keres vállalkozót belföldi fogyasztói kampányainak, illetve külföldi élelmiszerpromóciós-akcióinak tervezése és lebonyolítására az Agrármarketing Centrum (AMC). A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) költségvetési intézményeként mûködõ szervezet alapfeladata a magyar mezõgazdasági és élelmiszer-ipari termékek értékesítésének támogatása, piacának bõvítése. A közbeszerzési hirdetmény 2011. december 31-én jelent meg az online uniós közbeszerzési értesítõben (TED), a részvételi jelentkezési határidõ pedig már január 9-én lejár. Az eljárás egyetlen nyertesével két évre kötnek keretmegállapodást, a beszerzés becsült értéke nettó 750 millió forint, ami a teljesítés során még 180 százalékkal, azaz 1,35 milliárd forinttal emelkedhet – derül ki a szervezet közbeszerzési hirdetményébõl. A feladat része a médiafelület vásárlása is.
Már januárban eredményt hirdetnének
Az AMC a gyorsított eljárást a marketingtender mintafeladatul szolgáló Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy kampányával indokolta, az ahhoz szükséges médiafoglalást ugyanis 2012. január 31-ig meg kell kezdeni, ami más, közbeszerzési eljárási határidõkkel már nem lenne tartható. A gyorsított eljárást az is indokolja, hogy a közbeszerzés engedélyeztetése (a VM és a fejlesztési tárca jóváhagyásával) és elõkészítése több hónapot vett igénybe, a mûködésre és a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályok pedig folyamatosan változnak – mondta portálunknak Simon Péter, az AMC igazgatója. A keretmegállapodás elõnye pedig az lehet az igazgató szerint, hogy így gyorsabban tudnak majd reagálni egy-egy termékkel kapcsolatos problémákra, mint például volt a tavalyi, Németországból indult „uborkavész” is, ami visszavetette az uborkafogyasztást. (Egy-egy kampány megszervezésére közbeszerzést kellene kiírni, ami idõigényes, például nyílt eljárásnál az ajánlattételi határidõ 40 nap.) A 750 millió, plusz 1,35 milliárd forintos keretösszeget pedig azért kellett így meghatározni a tenderben, mivel még nem tudni, jövõre mennyit költhet majd erre a feladatra az AMC.
Az AMC 2012-ben alapfeladata ellátására egymilliárd forintot költhet, amit még kiegészít a tavalyi, több mint 200 millió forintos maradványösszeg. Az utóbbi a terven felüli bevételekbõl jött össze (nagy része a marketingszervezet által szervezett Országos Mezõgazdasági és Élelmiszer-ipari Kiállítás bevételeibõl származik).
A marketingtenderre jelentkezõ cégek közül kiválasztottakkal január 13-án kezdik el a tárgyalásokat. A nyertesnek várhatóan évente mintegy tíz, belföldi kampányt, illetve külföldi élelmiszer-promóciót kell szervezni, a szerzõdések átlagos értéke 30 millió forint.
Szerbiai eladásösztönzõ akció | 21,5** |
Magyar Bor Mindenkor (fehérbor) imázskampány | 99,9 |
Kiváló Magyar Élelmiszer kampány | 87 |
Magyar Bor Mindenkor kampány | 99,6 |
Pálinka kampány | 23,2 |
Árubemutató a SIA kiállításon | 40 |
Magyar Bor Mindenkor (vörösbor) | 79,8 |
KMÉ termékek, baromfi és sertéshús komm. támogatása | 12 |
OMÉK protokoll és szakmai programok szervezése | 38,3 |
OMÉK promóció, catering, õrzés-védelem | 171,5 |
Halfogyasztást ösztönzõ kampány | 12 |
*2010. ápr. – 2011. szept. között, 5 M Ft-nál nagyobb,**bruttó 72 ezer euró | |
Forrás: amc.hu |
Forrás:
Napi Gazdaság
http://www.napi.hu