Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Milliárdos állami marketingre keresnek ügynökséget

Gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljáráson keres vállalkozót belföldi fogyasztói kampányainak, illetve külföldi élelmiszerpromóciós-akcióinak tervezése és lebonyolítására az Agrármarketing Centrum (AMC). A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) költségvetési intézményeként mûködõ szervezet alapfeladata a magyar mezõgazdasági és élelmiszer-ipari termékek értékesítésének támogatása, piacának bõvítése. A közbeszerzési hirdetmény 2011. december 31-én jelent meg az online uniós közbeszerzési értesítõben (TED), a részvételi jelentkezési határidõ pedig már január 9-én lejár. Az eljárás egyetlen nyertesével két évre kötnek keretmegállapodást, a beszerzés becsült értéke nettó 750 millió forint, ami a teljesítés során még 180 százalékkal, azaz 1,35 milliárd forinttal emelkedhet – derül ki a szervezet közbeszerzési hirdetményébõl. A feladat része a médiafelület vásárlása is.

Már januárban eredményt hirdetnének

Az AMC a gyorsított eljárást a marketingtender mintafeladatul szolgáló Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy kampányával indokolta, az ahhoz szükséges médiafoglalást ugyanis 2012. január 31-ig meg kell kezdeni, ami más, közbeszerzési eljárási határidõkkel már nem lenne tartható. A gyorsított eljárást az is indokolja, hogy a közbeszerzés engedélyeztetése (a VM és a fejlesztési tárca jóváhagyásával) és elõkészítése több hónapot vett igénybe, a mûködésre és a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályok pedig folyamatosan változnak – mondta portálunknak Simon Péter, az AMC igazgatója. A keretmegállapodás elõnye pedig az lehet az igazgató szerint, hogy így gyorsabban tudnak majd reagálni egy-egy termékkel kapcsolatos problémákra, mint például volt a tavalyi, Németországból indult „uborkavész” is, ami visszavetette az uborkafogyasztást. (Egy-egy kampány megszervezésére közbeszerzést kellene kiírni, ami idõigényes, például nyílt eljárásnál az ajánlattételi határidõ 40 nap.) A 750 millió, plusz 1,35 milliárd forintos keretösszeget pedig azért kellett így meghatározni a tenderben, mivel még nem tudni, jövõre mennyit költhet majd erre a feladatra az AMC.

Az AMC 2012-ben alapfeladata ellátására egymilliárd forintot költhet, amit még kiegészít a tavalyi, több mint 200 millió forintos maradványösszeg. Az utóbbi a terven felüli bevételekbõl jött össze (nagy része a marketingszervezet által szervezett Országos Mezõgazdasági és Élelmiszer-ipari Kiállítás bevételeibõl származik).

A marketingtenderre jelentkezõ cégek közül kiválasztottakkal január 13-án kezdik el a tárgyalásokat. A nyertesnek várhatóan évente mintegy tíz, belföldi kampányt, illetve külföldi élelmiszer-promóciót kell szervezni, a szerzõdések átlagos értéke 30 millió forint.


Az AMC szerzõdései a Bell and Partners-szel* (nettó érték, M Ft)
Szerbiai eladásösztönzõ akció 21,5**
Magyar Bor Mindenkor (fehérbor) imázskampány 99,9
Kiváló Magyar Élelmiszer kampány 87
Magyar Bor Mindenkor kampány 99,6
Pálinka kampány 23,2
Árubemutató a SIA kiállításon 40
Magyar Bor Mindenkor (vörösbor) 79,8
KMÉ termékek, baromfi és sertéshús komm. támogatása 12
OMÉK protokoll és szakmai programok szervezése 38,3
OMÉK promóció, catering, õrzés-védelem 171,5
Halfogyasztást ösztönzõ kampány 12
*2010. ápr. – 2011. szept. között, 5 M Ft-nál nagyobb,**bruttó 72 ezer euró
Forrás: amc.hu

Forrás:
Napi Gazdaság
http://www.napi.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Pótszilveszter a DiVinoban a Juniborokkal
NextContinue
Megszûnik a bor forgalombahozatali járuléka, elkerül az agrár- és a bormarketing az AMC-tõl

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press