Megújult francia boroscímkék a londoni Wine Show alkalmából
A francia borokat nemrég még a brit fogyasztók kedvenceként tartották számon. A helyzet mára megváltozott, de a franciák most arra törekszenek, hogy visszaszerezzék ezt a címet az új világ termelõitõl. Azt remélik, hogy az eddig megszokott tradicionális és bonyolult címkék leegyszerûsítésével rávehetik a brit fogyasztókat, hogy adjanak még egy esélyt a francia boroknak.
A francia borágazat hatalmas összeget költött a legfontosabb brit borászati kiállításra. A kiállítás teljes területének több, mint egynegyedét a csatornán túlról érkezõ borok foglalják el. A „The Wine Show”-t október 26-29. között tartják Londonban.
A borok regionális megkülönböztetése helyett ezúttal a fogyasztási alkalmat jelképezõ „termék-zónákat” kialakítva „experience” (élmény), „nights in” (otthoni éjszakák), „nights out” (kimenõs éjszakák), „dinner parties” (vacsorák), „celebrations” (ünnepi alkalmak), „outdoors” (szabadtér) és „Christmas” (Karácsony) márkázással látják el azokat.
A cél az, hogy a sokféleség ne zavarja meg a borokat nem ismerõ fogyasztókat, ugyanakkor megõrizzék azt a változatosságot, amit a francia borok egyik legfontosabb jellemzõjeként ismerünk.
A sör-imádatukról elhíresült britek 2000 óta 25 százalékkal növelték borfogyasztásukat, és mostanra többet költenek szõlõbõl készült alkoholos italokra, mint a gabonából készültekre. Viszont a sörrel ellentétben, a brit borágazat kicsi, így az elfogyasztott borok nagy része importált.
Bár a bárokban és az éttermekben még mindig a francia borok a legkelendõbbek, a rivális Ausztrália már piacvezetõ a nagykereskedelemi szektorban. Kalifornia, Chile és Dél-Afrika szintén erre a pozícióra tör.
„Egy átlagos nagykereskedelmi lánc borkínálatában 20 országból származó bor van” – mondta Florence Rhydderch, a gall projekt irányításáért felelõs francia Sopexa marketing ügynökség képviselõje.
Matt Skinner, Nagy Britannia egyik legismertebb gasztro-kritikusa arra hívta fel a francia bortermelõk figyelmét, hogy rá kellene jönniük, hogy hogyan közelítsenek azokhoz a fogyasztókhoz, akik 3,99 vagy 5,99 angol fontért akarnak bort vásárolni az off-licence boltokban (olyan üzlet, ahol tilos helyben elfogyasztani a megvásárolt terméket) vagy szupermarketekben. „A termékkel soha nem volt probléma. A kihívás az, hogy hogyan prezentáljuk azt a fogyasztónak” – mondta az ausztrál Skinner, aki állítása szerint még mindig a jó Bordeaux-i bort kedveli legjobban.
A borbemutatókon a francia borokat általában eredetük szerint csoportosítva mutatják be, de ha hinni lehet a tanulmányoknak, ez nem jelent támpontot a fogyasztók számára.
Sopexa speciálisan kialakított „termék-zónáival” most mindez megváltozhat. Ezek a különlegesen csoportosított termékek utat mutatnak a vásárlónak az alkalomhoz illõ bor kiválasztásahoz.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy szakítanának az eddig megismert régiókon alapuló termék-differenciálással. „Nincs egyetlen más ország sem, amely ilyen sokféle és kiterjedt borválasztékkal rendelkezne, mint Franciaország. Ha lemondunk errõl a sokféleségrõl, akkor átlagossá válunk és nem fogunk többé különbözni külföldi versenytársainktól.” A Sopexa ugyan nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyibe került ez a marketing akció, de Rhydderch elismerte, hogy a költségek elég magasra rúgnak. Mindez azonban megéri, mivel London tekinthetõ Nagy-Britannia leggazdagabb és a bort leginkább kedvelõ régiójának.
„Elengedhetetlen, hogy a francia borok jelentõs mértékben és sokszínûen legyenek jelen a „The Wine Show” rendezvényein.” – tette hozzá.
Az esemény hivatalos honlapja: http://www.wineshow.co.uk/
Forrás:
Bormarketing.hu
http://www.bormarketing.hu