Megszûnõ támogatás, zsugorodó borkivitel
A zuhanás oka az exporttámogatás megszûnése, a hatékony belföldi közösségi marketing hiánya, valamint a magyar bor romló világpiaci versenyképessége. Az elmúlt tíz évben hazánk a volt szovjet utódállamok piacán addig megmaradt részesedését is elvesztette, és az Európai Unió vált a legfontosabb célpiaccá, ahova borkivitelünk nyolcvan százaléka kerül. Borexportunk több mint negyede Németországba, valamivel több, mint ötöde Csehországba, tizede Szlovákiába, hét százaléka Nagy-Britanniába, négy százaléka pedig Lengyelországba áramlik. Számottevõ mennyiségû bort szállítunk még Litvániába, Finnországba, Svédországba és Olaszországba. Borkivitelünk értéke 2007-ben megközelítette a hatvanhatmillió eurót, a literenkénti átlagár pedig kevéssel egy euró alatt maradt.
Forrás:
Magyar Hírlap
http://www.magyarhirlap.hu