Megszûnik a tokaji aszúeszencia
Eltûnik a kínálatból az Aszúeszencia és a Tokaji Jégbor, ha véglegessé válik a Tokaji Borvidékre vonatkozó termékleírás, amelynek elkészítésére az Európai Unió kötelezte a tagországok borvidékeit. A tokai szakemberek szerint a jelenlegi termékskála túl széles, nehezen átlátható és kommunikálható, ezért van szükség annak szûkítésére.
Jarecsni János a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának titkára azt mondta, hogy a termékleírás két év elõkészítõ munka után rövidesen elnyeri végleges formáját. Elkészítésében a hegyközségi tanács szakbizottsága mellett Tokaj-Hegyalja borászati szervezetei is részt vettek.
A borfajták szûkítésérõl azért döntöttek a szakemberek, mert szerintük az aszúeszencia nehezen magyarázható termék a fogyasztók számára. Az aszú alapú desszertbor a hatputtonyos aszú és a még magasabb minõségû eszencia között helyezkedik el, gyakran össze is keverik az utóbbi borfajtával. Éppen ezért nehezen kommunikálható termék.
A Tokaji Jégbortól mint márkanévtõl pedig azért válnak meg, mert nem errõl a termékrõl híres a borvidék. A csak különleges idõjárási körülmények között termelhetõ csemegebor eddig kiharcolt piacát azonban nem adják fel a tokajiak, csak a márkanév változik Zempléni Jégborra.
Forrás:
Index.hu
http://www.index.hu