Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Megjelent a Borkiválóságok könyve fehér- és rozéborokat bemutató kötete

A Felsõ-Magyarországi Borrégió oklevélátadó ünnepségén Kiss Eliza felidézte: immár három éve fut az ország egyetlen bormarketing programja, a Nemzeti Borkiválóság Program. Kifejtette: szeretnék a már bejáratott, igényes könyv mögé tenni a még hiányzó kereskedelmi, piaci hátteret is, hiszen azt, hogy jól dolgoznak, valójában az értékesített bor mennyisége mutatja meg. Az egyéni marketing is fontos, de a “szigetszerû” próbálkozások nem elégségesek, össze kell adni ezeket az erõket – tette hozzá.

Kitért arra is, hogy a bormarketinget a turizmussal közösen kezeli a kormányzat. A Borkiválóságok könyvének vörösboros kiadványa másfél hónap múlva várható, illetve idén ismét esedékes a kétévente megtartott, aszú- és pezsgõkiválóságok kiválasztása is. Habis László, Eger polgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a Nemzeti Borkiválóság Program egri ünnepe azért is szerencsés, mert összecseng a város stratégiájának központi elemével, mely szerint Eger a minõség városa.

Megjelent a Borkiválóságok könyve fehér- és rozéborokat bemutató kötete – Fotók

Galéria Kiemelt Kult

EgerHírek – 2016-07-18

Kétszázkilencven tétel került be a Borkiválóságok könyvének 2016-os, harmadik fehér- és rozéborokat bemutató kötetébe; a Földmûvelésügyi Minisztérium (FM) gondozásában megjelent kiadványt a tárca kiemelt borágazati ügyekért felelõs miniszteri biztosa mutatta be hétfõn Egerben.

A Felsõ-Magyarországi Borrégió oklevélátadó ünnepségén Kiss Eliza felidézte: immár három éve fut az ország egyetlen bormarketing programja, a Nemzeti Borkiválóság Program. Kifejtette: szeretnék a már bejáratott, igényes könyv mögé tenni a még hiányzó kereskedelmi, piaci hátteret is, hiszen azt, hogy jól dolgoznak, valójában az értékesített bor mennyisége mutatja meg. Az egyéni marketing is fontos, de a “szigetszerû” próbálkozások nem elégségesek, össze kell adni ezeket az erõket – tette hozzá.

Fotó: Nemes Róbert

Dr. Kiss Eliza és Habis László

Kitért arra is, hogy a bormarketinget a turizmussal közösen kezeli a kormányzat. A Borkiválóságok könyvének vörösboros kiadványa másfél hónap múlva várható, illetve idén ismét esedékes a kétévente megtartott, aszú- és pezsgõkiválóságok kiválasztása is. Habis László, Eger polgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a Nemzeti Borkiválóság Program egri ünnepe azért is szerencsés, mert összecseng a város stratégiájának központi elemével, mely szerint Eger a minõség városa.

„A minõséget állítjuk a mindennapjaink középpontjába, legyen szó gazdasági tevékenységrõl, szõlõ- és bortermelésrõl, vagy a kulturális értékek gazdagításáról” – tette hozzá. Szólt arról is, hogy Eger turisztikai központ, ahol több mint félmillió vendégéjszakát töltenek el évente a látogatók. „Fontos számunka a bor- és gasztronómiai turizmus is” – mondta.

A Borkiválóságok könyvének idei fehér- és rozéborokat bemutató kötete már magába foglalja a bel- és külpiacon egyaránt hasznosítható magyar, illetve angol nyelvû változatot. A beküldött 722 tételbõl az Országos Borszakértõ Bizottság egy ötnapos kóstoló keretében választotta ki a könyvben bemutatott 290 bort. Ebbõl 226 fehér- és 51 rozébor lett borkiválóság, míg a Borkiválóság TOP 2016 minõsítést 13 fehérbor kapta meg.

Az Egri Borvidékrõl nyolc pincészet tíz bora került be a kiadványba.

Forrás:
Eger Hírek
http://www.egerhirek.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Hold And Hollo – Zétától Zétáig
NextContinue
Kis borászatoknak jelent meg pályázat

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press