Master Sommelier-k Budapesten – már csak két hét a megmérettetésig
A különleges megméretetésre – Magyarországon elsõ alkalommal – kivételes szakmai minõsítésû kóstolócsapat érkezik, akiknek feladata, hogy a Konzorcium bor-portfolióját hiteles és a legmagasabb nemzetközi szakmai követelmények alapján minõsítsék. A szakmai kóstolón az ismertebb borházak mellett kisebb pincészetek is megméretnek.
A sajtófogadással egybekötött elõkóstolónak a KOGART Ház ad otthont.
A most minõsített borok az Egyesült Királyságban és Lengyelországban kerülnek bemutatásra, melynek megvalósítására a Magyar Bormarketing Konzorcium Európai Uniós pályázatot nyert.
A Konzorcium az elõkóstolóra a következõ szakmai grémiumot hívta Magyarországra:
1. Ronan Sayburn- Master Sommelier, Gordon Ramsey 3 Michelin csillagos éttermének sommelierje. Ruinart (legkiemelkedõbb nemzetközi sommelier verseny) nyertese, Ruinart zsûri tagja, legrespektáltabb sommelier Angliában, újságíró;
2. Peter McCombie – Master of Wine – újságíró;
3. Matthieu Longuere -Master Sommelier, Ruinart nyertese 2000-ben, jelenleg az 1 Michelin csillagos La Trompette étterem sommelierje;
4. Xavier Rousset – Master Sommelier, Ruinart gyõztese 2002-ben;
5. Gearoid Devenay – a Ruinart idei angliai döntõse, a londoni döntõ gyõztese – Square Meal Magazin újságírója;
6. Emmanuel Hardonniere – a Glasshouse és a The Square étterem sommelierje (1-2 Michelin csillagos éttermek);
7. Forczek Ákos – Top Selection.
A kóstoló szakmai színvonalát jelzi, hogy a világon összesen 140 Master Sommelier és 270 Master of Wine mûködik, akik közül ez alkalommal 4, a magyar borok kedvéért jön Budapestre, augusztus 15-én.
A kóstoló célja, a résztvevõ borok minõsítése, jellemzése és nemzetközi piaci pozicionálása. Mivel ismereteink szerint hasonló szakmai összetételû kóstoló Magyarországon nem volt, ezért a Konzorcium tagjain kívül lehetõséget kínálunk más pincészeteknek is a részvételre, boraik megmérettetésére. Olyan pincészeteknek ajánljuk a részvétel lehetõségét, – a teljesség igénye nélkül – akiknek borai meggyõzõdésünk szerint ez elõtt a zsûri elõtt is megállják a helyüket, hozzájárulva a magyar borok nemzetközi megítélésének javításához.
A Konzorcium
A Magyar Bormarketing Konzorcium 2005. július 15.-én alakult meg a Pannon Bormíves Céh, a Magyar Független Szõlõ és Bortermelõk Országos Szövetsége (Vindependent), valamint a Tokaj Reneszánsz – Tokaji Nagyborok Egyesülete szerzõdéses együttmûködése révén.
A Konzorcium megalakulásának célja az volt, hogy közös együttmûködésben, pályázatok kidolgozásával és benyújtásával, a tagborászatok képessé váljanak Európai Uniós források lehívására, nemzetközi bormarketing célok megvalósítására.
A Konzorcium „Kiváló minõség, megfizethetõ egyediség – Hozzuk újra divatba a minõségi bort Európában” címen beadott pályázata elnyerte a Bizottság támogatását, így 2006 folyamán mintegy 26 millió Ft értékben valósíthat meg nemzetközi bormarketing programokat az Egyesült Királyságban és Lengyelországban. A Pályázat költségvetését a Konzorcium tagjai és az Európai Unió 50-50%-ban biztosítják.
A Konzorciumot Szepsy István, Malatinszky Csaba és Gál Ibolya vezetik. A kóstolón többek között a következõ pincészetek mutatják majd be boraikat:
1) Bock József
2) Gere Attila
3) Heimann Zoltán
4) Jásdi István
5) Kaló Imre
6) Lõrincz György
7) Malatinszky Csaba
8) Ostoros-Novaj Bor
9) Pannonhalmi Borház Kft.
10) Szõke Mátyás
11) Takler Pince
12) Thummerer Vilmos
13) Tiffán Pince
14) Tokaj Hills
15) Tokaj Reneszánsz tag-pincészetei
16) Tornai Pincészet
17) Vida Péter
18) Weninger Pincészet
19) Wunderlich Pincészet