Magyar élelmiszeripari cégek mutatkoznak be Japánban
A rangos élelmiszeripari expón Magyarországot 8 borászat képviseli: Fritz Borház, Mészáros Pál Borház és Pince, Bodri Pincészet, Füleky Pincészet Tokaj, Takler Pince és Panzió, Bock Pince, Koch Borászat és Gál Tibor Pincészet.
A kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. külön standon állít ki sertéshúsból készült prémium kategóriás termékeket. Kiállítóként jelen van többek között: A Pick Szeged Zrt., a Kométa 99 Zrt., a Pápai 1913 Kft., a Hampex Kft.
Az expóval egy idõben a tokiói magyar nagykövetségen mutatkoznak be boraikkal a kiállításon részt vevõ magyar borászok, továbbá a Carton Hungaricum díjnyertes borai, amelyeket a japán gazdasági szféra képviselõinek mutatják be.
Európán kívül Japán a legnagyobb felvásárló piaca a magyar élelmiszeripari termékeknek. 2013-ban 67 millió euró értékben exportáltunk élelmiszert Japánba. A Japánba irányuló élelmiszeripari termékeink exportja 2014 elsõ kilenc hónapjában 69,7 százalékkal növekedett a 2013-as év azonos idõszakához képest, meghaladva a 80 millió eurós értéket, így ebben a termékcsoportban éves szinten a kivitelünk értéke idén elérheti vagy meghaladhatja a 100 millió eurót. A Japánba irányuló magyar élelmiszeripari termékek 89%-át a hús és húskészítmények (sertéshús, baromfihús, libamáj, nyúlhús) teszik ki, ezek mellett növekvõ kereslet mutatkozik a magyar borra.
A kiállításon való magyar részvétel teljes mértékben egybe vág Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter 2014. november 5-én Nishikawa Koya mezõgazdasági, erdészeti és halászati miniszterrel folyatott tárgyalásán elhangzottakkal, amely szerint a Japán piacon egyre népszerûbb a magyar sertéshús (ezen belül is a mangalica termékek.)
A 2014. november 4-én elfogadott új sertéshús állategészségügyi bizonyítvány alapján, Magyarország egész területérõl lehetõvé válik a sertéshús bevitel Japánba.
Jelenleg 17 magyar sertéshús-üzem, és 14 marhahús-üzem rendelkezik Japánba való exportálási engedéllyel. A Japánban nagysikerû mangalica termékeket forgalmazó Pick Szeged Zrt. számára Németország után Japán a második legnagyobb felvásárló piac.
Az eseményen Magyar Levente gazdaságdiplomáciáért felelõs államtitkár elmondta, hogy Japán Európán kívül a legnagyobb felvásárló piaca a magyar élelmiszeripari termékeknek.
Az államtitkár hozzátette, hogy a szigetországban a mangalica és a méz a legnépszerûbb magyar mezõgazdasági termék.
Megemlítette, hogy 2015-ben a Magyar Nemzeti Kereskedõház megkezdi a kapcsolatok felvételét a magyar méztermelõkkel, valamint számos más hazai kis- és középvállalkozással, hogy azok a jövõben sikeresen eljuttathassák termékeiket a japán piacra.
Forrás:
Kormányzat
http://www.kormany.hu