Magyar borokat népszerûsíti a Lidl külföldön
A közlemény szerint az expo – a kormányzati törekvésekkel összhangban – elõsegíti a magyar borok Európán belüli népszerûsítését, exportját és a gazdasági növekedést. Kiemelten fontos, hogy a kiváló minõséget képviselõ kisebb családi és kézmûves pincészetek is lehetõséget kapjanak megjelenni a külföldi piacokon – írják.
Grósz Jenõ, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke a közlemény szerint kiemelte: tavaly várakozásokon felül alakult az értékesítés, az éves borexport negyedét, mintegy 800 ezer palackot az esemény napján rendeltek meg. A múlt évben 41 magyar pincészet 56 féle borából mintegy 3,1 millió palackot adtak el hat európai országba – tette hozzá.
A közlemény idézi Magyar Leventét, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelõs államtitkárát, aki elmondta: 2015 a magyar agrárexport felfuttatásának éve lesz, ezért különösen örülnek a Lidl Magyarország kezdeményezésének, amelynek segítségével számos európai országban megjelenhetnek a magyar borok. Az államtitkár a közlemény szerint kiemelte a Lidl beszállítói programját, amelynek köszönhetõen 60 százalék felett van a magyar termékek aránya az áruház teljes kínálatában.
A Wine Expo sikerét jelzi, hogy az idei évben megduplázódott az érdeklõdõk száma, hat ország, Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Bulgária és Románia képviselõi kóstolhatták végig azt a majdnem 540 féle bort, amelybõl kiválaszthatták, melyek jelenjenek meg országaik áruházainak polcain – olvasható a tájékoztatásban.
Forrás:
Híradó
http://www.hirado.hu