Magyar Borok Évkönyve 2008
[tn_2_bal.jpg]Céljaink
1. A magyar borkultúra elmélyítése.
A borkedvelõ olvasók számára közérthetõ, látványos, és egyben olvasmányos módon átadjuk a piacon fellelhetõ borokról összegyûjtött információkat. Azok, akik naprakészek kívánnak lenni a magyar borok tekintetében, itt egy helyen megtalálnak rengeteg olyan információt, melyet máshol nem, vagy csak részleteiben. Ajánljuk azok számára is, akik csak néha foglalkoznak ezzel a témával, hiszen a gyönyörû palack- és hangulatfotók garantáltan meghozzák a kedvet egy jó pohár bor elkortyolgatásához. A borokat nem minõsítjük, nem pontozzuk, a leírásokkal elsõsorban a borász gondolatait, meglátásait közvetítjük, így bepillantást nyerhetünk a borkészítés kulisszatitkaiba. A borok mellett számos, magyarázó szöveg (tudásbélyeg) található, mely sokkal jobban rögzül azáltal, hogy képhez kapcsolódik.
2. A minõségi magyar bor minél szélesebb körben való megismertetése.
Független kiadóként azon vagyunk, hogy a könyv széles körben, országszerte elérhetõvé legyen bárki számára. Ez elsõsorban a könyvesboltokat jelenti, de megtalálható a könyv a hipermarketek könyvosztályain is. Terjeszti az Pécsi Direkt Kft (Alexandra bolthálózat9, Libri, Líra és Lant (Sunbooks). Direkt értékesítési csatornákat is használunk, melyhez az egyik legjobb eszköz saját weboldalunk (www.magyarborokevkonyve.hu), mely nem csak a könyvrõl szól, hanem érdekes cikkeket, programajánlókat, saját kezdeményezésû témákat, (pl. a Hónap Borfogyasztója, ebbõl pedig megválasztva az Év Borfogyasztója) is tartalmaz.
3. A magyar borászok körében a marketing szemlélet erõsítése.
Mivel a könyvet csak magas minõségi követelmények szem elõtt tartásával készítjük el, a borászoktól elvárjuk, hogy minél értékesebb adatokkal, anyagokkal segítsék munkánkat. Külön hangsúlyt fektetünk a fotók minõségére, és borokhoz kapcsolódó szövegek tartalmiságára. Ezzel is erõsítjük bennük azt a tudatos marketing szemléletet, mely nélkül nehéz márkát felépíteni. Visszajelzésként kaptuk tõlük, hogy megszokva az Évkönyv támasztotta elvárásokat, a piac más szereplõi felé is gyakorolják ezt.
4. A borászok kereskedelmi tevékenységének elõsegítése.
Természetesen a végcél az eladások növelése. Ennek érdekében megjelöljük az adott bort forgalmazó kereskedõket is.
Magyar Borok Évkönyve 2008
Évrõl-évre próbálunk megújulni, keressük a legjobb megoldásokat a kül-és a beltartalomban egyaránt. Ebben nagy segítségünkre vannak az olvasók, akiket rendszeresen megkérdezünk a könyvrõl, és az elhangzott észrevételeket, javaslatokat megvalósítjuk. Azaz a könyv, valós igényeket elégít ki, helye van a piacon. A hatodik kiadásban sikerült egyesíteni minden olyan tervünket, melyek arra irányultak, hogy a könyv még „olvasóbarátabb” legyen.
Így könyvünk az olvasmányosság és a dinamikusabb oldalszerkesztések jegyében a következõképpen épül fel:
– 192 oldalon közel 400 termék és 700 kép
– pezsgõ- és pálinkamelléklet
– pince- és borászbemutató szövegek
– borászati szakkifejezések magyarázata
– borvidéki ismertetõk
– cikkek, interjúk
– borászok személyes hangvételû írásai
Mûszaki jellemzõk:
Méret: 220×330 mm, keménytáblás, irkafûzött, puha védõborítóval ellátott, külön átlátszó zsugorfóliába csomagolva minden példány
Terjedelem: 192 oldal
Az Év Bormarketingje
A Magyar Borok Évkönyve 2006-os kiadványában hagyományteremtõ szándékkal megalapította az évkönyv jellegéhez igazodó „Év Bormarketingje” díjat. Elsõ évben a St. Andrea Szõlõbirtok és Pincészet, azt követõen pedig a Vylyan Pincészet kapta tõlünk ezt az elismerést. A kiválasztásnál azt kerestük, hogy ki az a magyar borpiaci szereplõ, akinek a legegységesebb a marketing tevékenysége. Tehát nem az döntött, hogy mennyire volt intenzív az adott évben, hanem az, hogy az egyes marketing eszközök, technikák alkalmazása mennyire volt összehangolt, tudatos. Próbáltunk teljes körûen áttekinteni egy aktivitást, kezdve a palack címkéjétõl, a weboldalon keresztül, az eladáshelyi reklámokig bezárólag.
Úgy érezzük, hogy választásaink helyénvalók voltak, ezt a piaci visszaigazolások is erõsítették, de elérkezettnek láttuk az idõt, hogy kibõvítsük az értékelõk körét, ezzel még megalapozottabbá és értékesebbé téve ezt az elismerést. Így a meghívott személyekkel együtt a következõ összetételû bizottság hozta meg döntését:
– Németh Ágnes – Decanter Magazin, fõszerkesztõ
– László Ágnes – újságíró, a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgõfesztivál sajtófõnöke.
– Lehota József – Szent István Egyetem Gödöllõ, intézetigazgató, egyetemi tanár
– Nemes Richárd – Bormarketing Kht., ügyvezetõ
– Tóth Gábor – Késõi Szüret rádiós bormagazin, menedzser
– Kele István – Magyar Borok Évkönyve, fõszerkesztõ
– Komlósi Amina – Magyar Borok Évkönyve, szerkesztõ
A közös döntés eredményeképpen idén kettéválasztottuk a díjat: a Pannonhalmi Apátsági Pincészetet tartottuk legérdemesebbnek erre a címre, de emellett fontosnak tartottuk felhívni a figyelmet arra a példaértékû közösségi kezdeményezésre, melyet a Soproni Bormarketing Mûhely képvisel. A díjazottak tevékenységét cikkek formájában tárjuk az olvasók elé, illetve a termékoldalakon bemutatjuk az érintett borászatokat.