Magyar borok Amerikában
Magyar borokat népszerûsítõ kampány indul az Egyesült Államokban idén nyáron – mondta George Pataki, New York állam volt kormányzója Badacsonyban, a Laposa Pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján. A politikus úgy véli, minél hamarabb be kell vezetni a magyar borokat az amerikai piacra. Szerinte méltatlanul keveset tudnak a világon a magyar borokról, jóllehet azok egyre jobbak.
A badacsonytomaji Laposa Pincészet lett 2010 legjobb ipari épülete az ArchDaily nemzetközi építészeti portál versenyén. A cég vezetõje, Laposa Bence szerint bár Magyarországon mostanra felnõtt egy nemzedék, amelynek igénye van a jó borokra, a nemzetközi piacon még van mit fejlõdnünk. „Egyediségükkel, különlegességükkel és a valóban jó minõséggel tudunk sikeresek lenni” – mondta.
Georges Patakinak nincs kedvenc bora, így egyelõre nem tudni, mely tételek vesznek részt abban a roadshowban, amely a következõ hetekben indul az Egyesült Államokban. Monika Ellinggel, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta: február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatásra is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban – köztük a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéken is – érdeklõdnek az amerikai piacon való értékesítés iránt.
Forrás:
Heti Válasz
http://hetivalasz.hu