Magyar Bormustra
A HNT mint szakmaközi szervezet küldetésének érzi, hogy lehetõséget adjon a magyar bortermelõknek, hogy boraik az ország legrangosabb borkóstolóján mutatkozzanak be – ezzel is segítve a hazai borok piacra jutását. Ennek jegyében az idei Magyar Bormustra – Országos Borverseny stratégiai partnere a Tesco Global Áruházak ZRt.
A szervezõk a 2016. május 24-25-én megrendezésre kerülõ Magyar Bormustra idején igen változatos programmal készülnek. A borverseny elõestéjén a HNT csatlakozási szerzõdést ír alá a Wine in Moderation nevû Brüsszeli székhelyû nemzetközi szervezettel, melynek célja, hogy itthon is felhívják a figyelmet a kulturált borfogyasztásra, egészséges életmódra. A május 24–ei a Gálavacsora elõtt pedig James Davis, Master of Wine tart elõadást „A világ borai Tesco-s szemmel” címmel, ahol ízelítõt kaphatnak a vendégek abból, hogy Európa legnagyobb kereskedõláncánál milyen szempontok alapján válogatnak össze egy igényes borsort.
A bíráló bizottság a legjobb fehér-, vörös-, édes nemes-, rozébor mellett díjat oszt a legjobb furmint, olaszrizling, illatos magyar fehér fajta és kékfrankos kategóriában. A beérkezõ mintákat a 49 fõs zsûri 7 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. Munkájukat többek között a Magyar Bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borszakértõ Bizottság elnöke és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli. A zsûriben továbbá több külföldi és hazai borkereskedõ, bor szakújságíró, borász is helyet foglal majd.
A magyar borpiac nagyobb ütemben fejlõdik, mint a hazai fizetõképes kereslet, ezért az igazi növekedési tartalékok a külpiacokban rejlenek, és mivel a borok a kereskedõkön keresztül jutnak el a fogyasztókhoz, fontos lépés, hogy a HNT immár második alkalommal kötött megállapodást az egyik legjelentõsebb hazai borkereskedõ céggel, a Tescóval – mondta Légli Ottó, a HNT elnöke, hozzátéve, hogy idén külön „Tesco best buy” kategóriát indítanak, ahol a nyertes borok lehetõséget kapnak a közép európai régió Tesco áruházainak polcain való bemutatkozásra.
Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett: tavaly az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka volt magyar. A vállalat tavaly több mint 17.5 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban, de az idei megállapodás értelmében a magyar borok bemutatkozhatnak a környezõ országok Tesco áruházaiban is.