Magyar bor mindenkor – magyar bor ünnepkor!
Az év végi ünnepekhez hozzátartozik a minõségi bor vásárlása. A meghitt hangulathoz elengedhetetlen, de ajándéknak is tökéletes választás a finom magyar bor.
December elsejétõl karácsony utolsó napjáig tart az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap adventi „instore” kampánya, amelynek középpontjában a minõségi magyar borok állnak. Az áruházi értékesítést ösztönzõ akció célja a vevõk figyelmének felkeltése a magyar borok iránt az ünnepek közeledtével, a vásárlók ösztönzése a tudatos választásra és vásárlásra, a borászatok forgalmának növelése, továbbá új termékek bevezetése a szuper- és hipermarketekben.
A vezetõ kereskedelmi láncok kínálata folyamatosan bõvül. Az ünnepekre készülõ vásárlók a minõségi magyar borok mind szélesebb spektrumából választhatnak, s az áruházakban a kampány ideje alatt számtalan akciós tételt kóstolhatnak és vásárolhatnak meg. E borok részben feltörekvõ új borászatokból származnak: korábban nem voltak belistázva egyetlen kereskedelmi láncba sem, az akció ideje alatt azonban lehetõséget kapnak a bizonyításra, meghódíthatják a vásárlók szívét és bekerülhetnek az állandó szortimentbe is.
A magyar borászat az elmúlt években látványos eredményeket tudhat magáénak, amik megerõsítik, hogy a magyar borok minõsége semmivel sem marad el a híres nemzetközi borvidékek kínálatától. A minõségi magyar borok fogyasztása stabilizálódott, sõt az elmúlt években növekedésnek indult. A magyar borok számára eddig is kiemelten fontos belsõ piac jelentõsége tovább nõtt az utóbbi években. A külföldi értékesítések visszaestek, egyrészt a keleti piacok beszûkülése, másrészt a nyugati piacok átrendezõdése, harmadrészt az új versenytársak megjelenése miatt. Magyarország az exportõr országok rangsorában a hetedik helyrõl a tizenötödikre esett vissza.
Ezzel szemben a belföldi piacon kiemelkedõen jó a hazai borok pozíciója. Az eladások annak ellenére emelkedni tudtak, hogy az import egyre erõsebb versenyhelyzetet teremt a minõségi magyar boroknak: a kiskereskedelembõl jelentõs részt képviselõ nemzetközi kereskedelmi láncok, fõként a hipermarket- és diszkontláncok polcain nemcsak megjelentek, de egyre nagyobb teret hódítanak a külföldi borok. Az öreg kontinensrõl származó italok mellett már szép számmal képviseltetik magukat a tengerentúli borok is. A prognózisok azt mutatják, hogy ebbõl a szempontból nem lesz könnyebb a hazai bormûhelyek helyzete – az import jelentõsége várhatóan növekszik a következõ idõszakban.
A borfogyasztás divatjának alakulása természetesen egybevág az általános tendenciákkal: a könnyebb, gyümölcsösebb borok (például illatos fehér, rozé, primõr vörös) egyre keresettebbek. Különösen szembetûnõ a rozék iránti igény dinamikus növekedése. A borfogyasztás mindinkább társasági alkalmakhoz kapcsolódik, a bor erõs kulturális és történelmi kötõdése fölértékelõdik. Az arcnélküli termékekkel szemben az individuális jegyekkel rendelkezõ borok a sikeresebbek, amit a borturizmus gyors fejlõdése jelez, illetve egyben gerjeszt is.
Az olcsó borok fogyasztása a világon csökken, míg a minõségi, ellenõrzött eredetûeké növekvõ tendenciát mutat.
Forrás:
Turizmus Online
http://www.turizmusonline.hu