Skip to content

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Magyar bor lengyeleknek és angoloknak

Malatinszky Csaba, Szepsy István és Gál Ibolya vezetheti a 2005 januárjában létrejött Magyar Bormarketing Konzorciumot, amelynek célja, hogy a magas minõségû magyar borok számára biztosítson nemzetközi megjelenési lehetõséget. A konzorcium nem tévesztendõ össze a Magyar Bormarketing Kht-val – noha Heimann Zoltántól Jásdi Istvánig több ismert termelõ egyikben és másikban is exponálja magát – , amely az ágazati szereplõk széles körének együttmûködése révén jött létre, ám a törvényhozói hibák és mulasztások miatt egyelõre nem rendelkezik jelentõsebb forrásokkal.

Az egyetlen sikeres magyar projekt

A konzorciumban szûkebb kör érdekelt, egyelõre másfél tucatnyi ismert borász és pincészet vállalt benne szerepet, továbbá tagja a Tokaj Renaissance Egyesület is. Malatinszky Csaba villányi termelõ ugyanakkor az Indexnek elmondta: nyitottak minden olyan borász és cég elõtt, aki és amely elsõsorban a minõségre koncentrál.

A konzorcium máris eredményesnek mondható. Az Európai Unió „agrártermékek belsõ piaci promóciója” pályázatán sikerült elnyernie 12 850 000 forintnyi támogatást, ami az azonos önerõvel együtt 25 milliós marketingprogram lebonyolítását teszi lehetõvé – tájékoztatta az Indexet Andrássy Krisztina, a projekt menedzsere. Az akció jelentõségét növeli, hogy egyfelõl az állam nem támogatta, másfelõl ez az egyetlen magyar agrárprojekt, amely EU-s pénzhez jutott ebben a pályázati szakaszban.

Megszólítani a jómódú fiatalokat

Andrássy Krisztina szavaiból, illetve a lapunkhoz eljuttatott dokumentációból kiderült, a konzorcium Lengyelországban, illetve az Egyesült Királyságban bõvítené „az egyedi, helyi sajátosságokkal bíró, egyben magas minõségû magyar borok fogyasztói körét”. A program a célcsoportot a középosztályban határozza meg, õket, ezen belül is a jómódú városi fiatalokat kívánja megszólítani.

Színvonalasnak szánt nyomtatott kiadványokat készítenek, különbözõ hangvételû és tematikájú borbemutatókat, -kóstolókat és -vacsorákat szerveznek, bonyolítanak majd le. Kiemelt figyelmet fordítanak a szakmai közönség részére szervezett prezentációkra, ahol is elsõsorban a borimportõröket, -nagykereskedõket, éttermi borbeszállítókat, éttermeseket, szakértõket, szakújságírókat tekintik célcsoportnak. Lengyelországban a szakmai és a fiatal közönség számára szervezett programokon túl szabad téri borfesztivált is rendeznének Krakkóban.

Hogy elkezdõdjön valami

A projekt egyik célja, hogy „megtaláljuk azokat az európai szakembereket, akik a rendezvények hatására folyamatos üzleti, szakmai érdeklõdést tanúsítanak a magyar borok iránt”. A szakemberek számára záróprogramot szerveznek, amelynek keretében személyesen és helyben szerezhetnek benyomásokat a magyar borvidékekrõl és borokról. A szakmai látogatás célpontjai: Tokaj, Eger, Mátraalja, Badacsony, Balatonfüred, Csopak, Sopron, Szekszárd, Villány.

Malatinszky Csaba úgy látja, a konzorcium munkájában és a konkrét programban benne van a lehetõsége annak, hogy a magyar bor szélesebb körben ismertté váljon külföldön, és „végre elkezdõdjön valami”.

Forrás:
Index
http://www.index.hu

Post Tags: #magyar bormarketing konzorcium

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Grúzia kilépését fontolgatja a Független Államok Közösségébõl
NextContinue
Etyeki Kúria – Nyitott Pince – Open Cell

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press