Lezárult a Duna borrégió 2011-es kampánya
A Duna borrégió lágy borai egyre kedveltebbek, köszönhetõen frissességüknek, alacsony savtartalmuknak, kedvezõ ár-érték arányuknak. Az alföldi borok népszerûsítésére indított roadshow-ban az AMC borsátra hat vidéki fesztiválra látogatott el, s összesen több mint tízezer embert ért el közvetlenül és közvetve. Az állomásokon az érdeklõdõk csongrádi, hajós–bajai és kunsági borokat kóstolhattak.
A kampány a pincészetekig is eljutott. Font Gábor a kampány kapcsán elmondta: jó ötletnek tartja a promóciót, „hiszen az emberek a felgyorsult világban elmennek olyan értékek mellett, amelyekre lenne igényük, csak fel kell hívni rájuk a figyelmet”. Nem ment el viszont a cannes-i rozéverseny zsûrije a Font Pincészet alföldi rozéja mellett, amelyet tavaly aranyéremmel díjazott.
A világfajták mellett a kunsági, csongrádi és hajós–bajai borászatok fõleg hungarikum szõlõfajtákkal foglalkoznak, mert „ezekrõl a fajtákról hosszú évtizedek, némely fajtáknál évszázadok alatt már bebizonyosodott, hogy ide valók termelési és fogyasztási szempontból is” – mondja Font.
Varga Árpád, a kunsági Gedeon Birtok vezetõje ugyancsak a hungarikumokra fekteti a súlyt, köztük az ezerjó, a kövidinka, a cserszegi fûszeres, a kadarka és az arany sárfehér fajtára – egyébként a kínálatból ez utóbbira a legbüszkébb.
A kampányt kiskereskedõi akció és erõteljes médiakampány egészítette ki. Az alfoldibor.hu weboldal, valamint a kapcsolódó facebook-oldal számos látogatót vonzott; az élmények megosztása mellett ez utóbbin már-már tudományos eszmecsere alakult ki a posztolók között.
Az AMC népszerûsítõ akciójának részeként „borkvíz” nyereményjátékra is sor került: a kérdõívet több ezer érdeklõdõ fesztiválozó töltötte ki helyesen az állomáshelyeken. A megfejtõk közül dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója sorsolta ki a szerencsés nyertest, aki a soltvadkerti Frittmann Borászat vendégszeretetét élvezheti majd egy hosszú hétvégén.
„Büszkék vagyunk rá, hogy mi mutathatjuk be az alföldi borászat régi hagyományait a kampány nyertesének. A Duna borrégió borai az utóbbi években kezdenek újra méltó helyükre kerülni mind a hazai, mind a nemzetközi megítélésben. Ha ebben bárki segítõ kezet nyújt nekünk, alföldi borászoknak, szívesen fogadjuk” – mondja Frittmann János.