Le kell hívni a fogyasztót a hûs borospincébe
Mielõtt elkezdõdtek volna az elõadások a Kocsis Pál Mezõgazdasági Szakközépiskolában, a neves szõlõnemesítõrõl elnevezett szervezet elöljárói borrendi taggá avatták Zombor Gábor kecskeméti polgármestert és Mathiász Janinát, a Veronai Nemzetközi Vásár igazgatóját. Kecskemét elsõ embere, aki ha homoki bort iszik, a sárfehér-fröccsöt és a Frittmann-rozét szereti, elmondta: közel állnak a szívéhez a szõlészek, mert nagyapja évtizedekig dolgozott a Szõlészeti és Borászati Kutató Intézetnél. Majd reményét fejezte ki, hogy a kormány végre támogatja a sok évszázados nemes hagyományokat ápoló hazai borászokat.
„A férfi vállalkozók egy részének fogalma sincs arról, mi is a marketing. Azért is bízzák sokszor a család valamely hölgy tagjára a kereskedelmi ügyintézést, mert nem akarnak marketinggel foglalkozni. Holott a fogyasztók igénye változik, s megfelelõ információk nélkül nincs siker.” Ezeket a megállapításokat Totth Gedeon, az FVM Agrármarketing Centrum Kht.-jának ügyvezetõje tette elõadásában. Majd a szemléletváltás fontosságára hívta fel a konferencián megjelent szakemberek figyelmét mondván: nem elég csak kitenni a boltok polcaira a terméket, meg kell ismertetni azt a világot is a vásárlóval, ahol a termék megszületik. Azaz: le kell hívni a pincébe a fogyasztót, és a termék kóstoltatásán keresztül be kell mutatkoznia a borásznak is. Annak az embernek, akinek a szaktudásában megbízik a vásárló.
Az ügyvezetõ után Mathiász Janina, Mathiász János dédunokája kért szót:
– Nálunk a bor különleges értéket képvisel, az emberi kapcsolatok részét alkotja. Jelenti a harmóniát, az eleganciát, az érzelmeket, a barátságot is – mondotta a magyar származású vendég, s bemutatta Olaszország harmadik legnagyobb kereskedelmi találkozóhelyét. Évente három tucat vásárt rendeznek Veronában, melyek között kiemelt szerepe van a Vinitaly nevû rendezvénynek. Ezen az idén 22 országból 4250 szakkiállító vett részt, és 151 ezer látogatóval találkozott. Egy ilyen seregszemlén nemcsak azt ismerik meg a szakemberek, hogy miként is változik a fogyasztók ízlésvilága, de jó üzleteket is lehet kötni. Itália ugyanis a világ tizenegyedik számú borimportõre, és az utóbbi öt évben megháromszorozta a külföldi árubehozatal mértékét. Azaz a jó magyar bor odakint piacra találhat.
Forrás:
Petõfi Népe
http://www.petofinepe.hu