Skip to content

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

KPMG: sikeresen pályáztak uniós támogatásokra a magyar borászatok

Három önálló támogatással segíti a borászatokat az EU a 2013-ig tartó jelenlegi pályázati idõszakban. A húsz legnagyobb adózás elõtti eredménnyel rendelkezõ hazai borászat összesen 980 millió forint uniós forráshoz jutott csak ezen a három jogcímen a 2012. évi adatok alapján. Borászati gépbeszerzésre csaknem 830, szerkezetátalakításra több mint 80, míg a musttal történõ alkoholfok-növelésre 74 millió forintot nyertek el a cégek – ismerteti közleményében a KPMG.

Cserháti Gábor, a KPMG igazgatója hangsúlyozza azt is: a borászok nem csak a borászati támogatásokat figyelik. A mezõgazdasági termékek értéknöveléséhez nyújtott forrásból, azaz az EU mezõgazdasági beruházási támogatásából a legnagyobb termelõk összesen több mint 4,5 milliárd forintot nyertek el, és a nyereségességi toplistában szereplõ borászatok szinte mindegyike élt a lehetõséggel.

A nem borászatspecifikus támogatások közül kiemelkedik még a földalapú támogatás, amelybõl a nagyok közül nyolcan összesen mintegy 100 millió forintot kaptak.

Ezeken felül a borászok szívesen indulnak az EU általános gépbeszerzési pályázatán, amelyen csaknem 50 millió forinthoz jutottak, valamint a speciális kerti gépbeszerzési pályázaton, de a nagyok közül egy szekszárdi pincészet turisztikai pályázaton nyert el több mint 50 millió forintot helyi turisztikai fejlesztésekre.

Ugyanakkor a legnyereségesebb cégek között a sikeres pályázók mellett olyanok is vannak, amelyek a 2007-2013 közötti pályázati ciklusban nem, vagy csak egészen kis összegû uniós támogatást tudtak vagy akartak lehívni – derül ki a közleménybõl.

A KPMG szakértõje szerint ebben a programozási ciklusban a hazai borászatok a rendelkezésre álló uniós forrásokat jellemzõen kapacitásteremtésre, illetve -bõvítésre, valamint a borászatokhoz kapcsolódó kiegészítõ tevékenységek, profilok létrehozásához, elindításához használták.

A most felépített alapokon a következõ ciklus támogatási céljai között kiemelt helyet kaphatnak a tudatos márkaépítési stratégiák és a fenntartható fejlõdést elõsegítõ, elsõsorban regionális, térségi vidékfejlesztési kezdeményezésekbe ágyazott integrált fejlesztések – közölte a KPMG.

Forrás:
elemzeskozpont.hu
http://www.elemzeskozpont.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Etyeken az árvíz elleni küzdelemért!
NextContinue
Kivételesen szép borok versengtek az idei VinAgorán

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press