Közel kétmillió palack magyar bort rendeltek
A Wine Expo 2015 Hungary keretében immár második alkalommal mutatta be a Lidl Magyarország a magyar borokat hét ország Lidl képviselõinek. A Magyar Levente, gazdaságdiplomáciáért felelõs államtitkár által is üdvözölt esemény célja az volt, minél több országban elérhetõvé tegye a méltán híres hazai borokat az áruházak polcain és a magyar kormányzati törekvésekkel összhangban hozzájáruljon a magyar borok itthoni és külföldi népszerûsítéséhez, exportjának növeléséhez.
„Az idei évben is bebizonyosodott, hogy van kereslet a kiváló minõségû magyar borok iránt. Nagy öröm számunkra, hogy ez alkalommal nem csak a Wine Expo iránt érdeklõdõ országok, hanem a borokra leadott megrendelések száma is megduplázódott. Ez is azt jelezi, hogy a kezdeményezésünk nem hiábavaló, céljainknak megfelelõen egyre több borászat számára tesszük lehetõvé, hogy boraikkal a bel- és külpiacokon is megjelenjenek.” – mondta el Grósz Jenõ, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke az Expo eredményeirõl.
A Wine Expo 2015 Hungary sikerét bizonyítja, hogy a 2014-ben elért eredményeket is sikerült túlszárnyalni. Több mint 60 pincészet 200 fajta borából összesen mintegy 1.967.000 palackra érkezett megrendelés, ami jelentõsen meghaladja a tavalyi, közel 800.000-es rendelést. Az expón résztvevõ és megrendelõ országok száma is jelentõsen növekedett, idén Nagy-Britanniával, Romániával és Bulgáriával bõvült a Lidl képviselõkön keresztül magyar borokat vásárló országok köre.
Forrás:
Napi Gazdaság Online
http://www.napigazdasag.hu