Közel 50 magyar borászat mutatkozik be a ProWeinon
A háromnapos vásáron szõlõ- és bortermelõk, exportõrök és magyar bor németországi importjával foglalkozó helyi vállalatok révén az ágazat „teljes vertikuma” megjelenik – mondta az MTI-nek telefonon Gál Péter, a Földmûvelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelõs helyettes államtitkára.
Hangsúlyozta, hogy azért fontos a részvétel a legnagyobb nemzetközi vásáron, mert a magyar borszakmában egyre jelentõsebb az export szerepe, a kivitel értéke tavaly minden korábbinál nagyobb volt és rekord mértékben növekedett, 85 millió eurót tett ki.
Hozzátette, hogy a fogyasztási szerkezet világszerte átalakul, a borfogyasztás alkalomszerûvé válik, de szélesedik a vásárlókör, tudatosabbak a fogyasztók és mind inkább „vevõk a minõségre”.
Ebben a helyzetben Magyarország egyedi tulajdonságokkal rendelkezõ borokkal lehet versenyképes, de nem feltétlenül a közepes és a magas árkategóriában – mondta Gál Péter. „Akkor lehetünk sikeresek, ha valami olyasmit nyújtunk, amit más nem tud, és ez minõségi orientációt feltételez” – mutatott rá.
A magyar bor egy 5 elembõl álló „mix” révén érvényesülhet a nemzetközi mezõnyben. Az elsõ elem a tipikus helyi fajtákból készült illatos, könnyed fehérborok köre, a második a rosé, a harmadik és a negyedik a kiemelkedõ adottságú termõhelyeken készített, nagyon magas minõségû száraz fehér-, illetve vörösborok kínálata, az ötödik pedig a tokaji borkülönlegességek alkotják, amelyek a desszertborok piacán versenyeznek. „Ez lehet az a mix, amelyre az exportpiacokon építeni lehet, és amellyel tovább növelhetjük a presztízsünket” – fejtette ki Gál Péter.
A ProWein vásáron a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságának szervezésében a nemzeti standon 29 kiállító mutatkozik be, és kialakítottak egy önálló magyar „kóstolózónát”, ahol a 6 magyar borrégió összesen 22 borvidéke mind megjelenik a Nemzeti Borkiválóság Programban szereplõ borok révén. A három nap alatt 15 úgynevezett mesterkurzust is tartanak, egy németországi borimportõr pedig a magyar szervezõkkel együttmûködve további 14 kurzust rendezett a vásárra – ismertette a helyettes államtitkár.
Kiemelte, hogy a magyar megjelenés fogadtatása pozitív, a résztvevõk „elégedettek a színvonallal”. A jövõben még inkább törekednek majd arra, hogy a legnagyobb exportpiacok – elsõsorban Németország, Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia és Lengyelország – szereplõit, kereskedõket, importõröket megcélzó programokat szervezzenek, és nemcsak a vásár idején, hanem kísérõ, vagy a ProWeint felvezetõ rendezvények formájában is – mondta Gál Péter. Hozzátette, hogy Kína, az Egyesült Államok és Oroszország is a fontos piacok közé tartozik.
Az idei, 21. ProWein vásáron 47 országból 4830 kiállító vesz részt, a rendezvényre a várakozások szerint nagyjából 50 ezer szakmabeli látogat el.
Forrás:
Kormányzat
http://www.kormany.hu/hu