Kovács Nimród a magyar borokról a Travel Channelen
A „Budapest to the Black Sea” címen vetített részben, idézzük:
”Isabelle Budapesttõl a Fekete tengerig utazik, hogy bemutassa a korábbi kommunista blokk tagjai, köztük Magyarország, Bulgária és Románia bortermelését, amelyek ma már többet kínálnak a szupermarketekben található tömegtermékeknél. A francia borszakértõ egy olyan régióba kalauzolja el a nézõket, amely több évezredes borkészítési hagyományokkal rendelkezik, és lassacskán ébredezik a 60 éves közönybõl és elhanyagoltságból.”
Isabelle Legeron Budapesten kezdte az ismerkedést a magyar borokkal, és itt találkozott Kovács Nimróddal, az egri Monarchia Wineryrõl Kovács Nimród Wineryre átnevezett borászat tulajdonosával, aki a Cédrus utcai házába hívta meg Isabellet, a mûsor producerét Deborrah Lambert és a teljes stábot.
Nem véletlenül, hiszen Kovács Nimród és Richard Woolf, a Travel Channel tulajdonosa régi jó barátok és õ javasolta Isabellenek, hogy a Magyarországról szóló egyik epizódban készítsen egy beszélgetést Kovács Nimróddal, azzal az emberrel, aki sok helyen járt már a világban és a tapasztalati alapján méltán lehet mérvadó véleménye a magyar borok hazai és világpiaci jelenérõl és jövõjérõl. A több mint hatórányi vendégeskedés ideje alatt szó esett a magyarországi borrégiók sajátosságairól, a magyar borok történetérõl, a borkészítés ezer éves tradíciójáról, gasztronómiáról és Isabelle természetesen megkóstolta a házigazda egri borászatának borait, és közülük a Monarchia Chardonnay Battonage 2006 és a 2004-es évjáratú Bazilika (az egyetlen Superior Bikavér a világon a 2004-es évjáratból) tetszett a legjobban. Az utóbbiról azt mondta, különleges burgundi stílusú cuvée bor.
Isabellenek, aki ellátogatott Egerbe is, és ott több borászat borait is megismerte, az a véleménye alakult ki, hogy Eger az a hely, amely borai által most kezd majd világhírûvé válni. Minden adottsága megvan ehhez és a fejlõdés, amely a kilencvenes évek közepe táján elindult, egy-két éven belül meg kell, hogy hozza a sikert a világ borpiacán is. Ehhez azonban még az eddiginél is sokkal inkább figyelniük kell a magyar bortermelõknek és kereskedõknek a borok ár-érték arányára, mert ezen még van mit változtatni.
Isabelle és a stáb is jó érzéssel, jó hangulatban köszöntek el vendéglátójuktól, olyannyira, hogy Isabelle ígérte, vissza fog térni, követni fogja a változásokat és kíváncsi lesz a házigazda borászatának új boraira, amelyek már magukban hordozzák majd a nemzetközi szakembergárda tudását és Kovács Nimród személyes ízvilágát.
További epizódok:
Journey into Wine – Hungary: Budapest & Balaton, január 26. 20.00
Journey into Wine – Hungary: Eger & Tokaj, február 2. 20.00
Journey into Wine – Bulgaria, február 9. 20.00
Journey into Wine – Romania, február 16. 20.00
A tizenkét napos forgatás alatt a Travel Channel stábját a Magyar Bormarketing Kht (Wines of Hungary) és a Magyar Turizmus Zrt segítette.