Keresik a legjobb magyar boroscímkét
A Forum Hungaricum és a Hybridart Management Cégér – Jó bornak tervezz címkét! pályázatának sajtótájékoztatóján a Magyar Borok Házában bemutatták a sajtó képviselõinek azt a tíz grafikust, akiknek a pályázat elsõ fordulójában készült címketerveit a neves borászokból, gasztronómusokból és grafikus mûvészekbõl álló szakmai zsûri a legjobbnak találta, és akik így továbbjutva, a második fordulóban elkészíthetik egy-egy fiatal, hazai borász borának címketervét. A nyertes cégér megalkotója egymillió forintos díjazásban részesül.
A Cégér pályázat célja a design és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elõsegítése, valamint a magyar borászok vizuális megjelenésének, termékeik eladhatóságának javítása. A borászokkal való együttmûködés egyúttal kiváló lehetõség a pályakezdõ grafikusok bemutatkozására, szakmai portfóliójuk bõvítésére, fogalmazott Erdélyi Szabolcs, a projektet gondozó Hybridart kreatív vezetõje.
A pályázók elsõ körben Figula Mihály Hét Hektár borához készíthettek címketerveket. Az ígéretes díjazásnak és az izgalmas kihívásnak köszönhetõen több mint kétszáz nívós grafikai pályázat érkezett a szervezõkhöz.
A pályázatokat ismert és elismert szakemberek értékelték. Az értékelésnél a zsûri figyelembe vette a pályamûvek grafikai minõségét, a bor, mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását, illetve, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor, mint termék lényegét.
Az elkészült címketervek a borokkal együtt, 2012. október 26. és november 7. között, az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás keretében mutatkoznak be a hazai közönségnek. Jövõ év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban mûködõ Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezõk.
Forrás:
Kultúrpart
http://www.kulturpart.hu