Kardos Gábor: Valós piaci szempontokat a bormarketingbe!
Kardos Gábor írása.
Tisztelettel szeretnénk felhívni a düsseldorfi ProWein magyar standjának szervezõi figyelmét a statisztikai tényre, hogy a balatoni vendégéjszakák számával hosszú ideje legfeljebb az összes többi vidék együttvéve vehetné fel a versenyt, ezért már jó ideje kiemelten kellene kezelni mint a turisztikai adatai alapján nagyságrendileg legfontosabb borrégiós desztinációt – különösen német szakvásárokon. Ugyanez vonatkozik természetesen a magyar külképviseleteken és más vásárokon megvalósuló országpromócióra.
Ha a számokat nézzük, akkor 2015-ben például a balatoni vendégéjszakák száma 4 millió 989 ezer, míg viszonyításképp Tokajé 7 350 vendégéjszaka. (Csak Balatonfüred, tehát nem az egész Füred-csopaki borvidék: 591 362 vendégéjszaka.)
Mindezzel persze nem azt akarjuk elérni, hogy annyiszor nagyobb szerepet kapjon a Balaton, mint amennyivel nagyobb a súlya a piacon, de legalább annyi év elmaradás után a kirívó aránytalanságot csökkentsük végre érzékelhetõ módon és ezáltal is jobban érvényesüljenek a bormarketingben a valós piaci és borturisztikai szempontok.
Forrás:
bor.mandiner.hu
http://bor.mandiner.hu