Kapósak voltak külföldön a magyar borok
Schmidt Gyõzõ ismertetése szerint a borászati cég a 2010-es 8 millió 225 ezer euróval szemben 2011-ben 10 millió 136 ezer euró nettó árbevételt ért el, a kft. nyeresége pedig az egy évvel korábbi 370 ezer euró után 800 ezer euró volt.
Az elsõsorban exportra szállító kft. az idén a 2010. évinek megfelelõ árbevétellel számol – tette hozzá a cégvezetõ. Elmondta, ennek elsõsorban piaci oka van, a társaság egyik jelentõs piacán, Nagy-Britanniában adóemelések miatt esett vissza a forgalmazás, a kanadai piacon pedig az ausztrál borok konkurenciája miatt várható visszaesés. 2011-ben fõleg ezen a két piacon nõtt a kft. értékesítése.
A Magyarországon bonyhádi és gyöngyösi telephellyel mûködõ, német tulajdonú Danubiana Kft. évente mintegy 150 ezer mázsa szõlõt vásárol fel, és körülbelül százezer hektoliter bort állít elõ. A hazai piacon tavaly egymillió palack bort értékesítettek. A cég az idén nem tervez beruházást – fûzte hozzá Schmidt Gyõzõ, aki azt is elmondta, hogy a kft. évi 400 ezer eurót takarít meg azzal, hogy a külföldön értékesített borokat a hazai önköltségi árnál olcsóbban, Németországban palackozzák.
Forrás:
mno.hu
http://mno.hu