Július 30-ig jelentkezhetnek a kiállítók a jövõ évi ProWein-re
A jövõ évi ProWein-re idén július 31-ig jelentkezhetnek a kiállítók. A tavalyi tizenhat után idén huszonnégy magyar vállalat mutatta be bor, illetve égetett szeszesital kínálatát a világ legnagyobb borvásárán.
Magyarok a legnagyobb csarnokban
– A tavalyihoz képest idén 300-zal nõtt a kiállítók száma, és 50 országból 3.981 vállalat mutatta be kínálatát 2012 márciusában, a ProWein három napja alatt – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselõje. – A pénztáraknál egyik évrõl a másikra kétezerrel több látogatót regisztráltak, és számuk meghaladta a 40 ezret. Ezzel a ProWein tovább erõsítette pozícióját a világ vezetõ borvásárai között. A bõvüléssel együtt több fontos borpiaci információt kapnak majd a kiállítók, látogatók és szakújságírók a düsseldorfi vásár szervezõitõl.
Jövõre, a március 24-26. között tartandó ProWein kettõvel több, összesen nyolc csarnokban várja a borpiac szereplõit:
– A kiállítók igényeire és a nagy érdeklõdésre való tekintettel a kibõvített kiállítás egyben áttekinthetõbb is lesz. A magyar borok a legnagyobb, 6-os csarnokban kapnak helyet a többi kelet- és dél-európai országgal, valamint a német kínálattal együtt. – mondja Máté Szilvia. – Különösen a kelet-európai cégekre való tekintettel olyan 30 négyzetméteres közös stand modelljét is kialakították, ahol öt vállalat együtt mutatkozhat be.
A másik nagy csarnok, a 3-as a világpiacon mennyiségben vezetõ olasz boroké lesz. A franciáké az egész 5-ös csarnok, a 4-esen pedig a spanyolokkal osztoznak. Önálló csarnokban kapnak helyet az osztrák és portugál cégek. Utóbbiak szomszédságában alakítják ki a kóstoló zónát. A jövõre elõször igénybe veendõ 1-es csarnokban az újvilág borait mutatják be. Az égetett szeszesitalok marketing platformja ismét a 7a csarnokban látható majd.
Gazdagítja a vásár kínálatát “a bor legjobb barátai” nevû show. Bor fogyasztásához kitûnõen illõ delikátesz élelmiszerek, olíva olaj, étcsokoládé és más finomságok bemutatóját a német “Der Feinschmecker” címû magazinnal együttmûködve szervezik.
Európában csökken, az USA-ban és Kínában nõ a fogyasztás
A ProWein aktuális képet ad a világ bortermelésének trendjeirõl. Európa piaci részesedése csökkent az elmúlt tizenöt év során. Oka egyrészt az EU szabályozása, illetve az ágazat struktúrájának átalakulása, másrészt pedig a klímaváltozás. Viszont érzékelhetõen erõsödött az amerikai kontinens, valamint Ausztrália és Óceánia pozíciója.
A világ két legnagyobb bortermelõje, Olaszország és Franciaország együttesen mintegy 95 millió hektoliteres termelése több mint az utána következõ spanyol, USA-beli, argentin, kínai, ausztrál és dél-afrikai vállalatoké együttvéve. Rajtuk kívül a TOP tizenkettõbe még beletartozik Chile, Oroszország, Németország és Portugália.
A borexportban Olaszország vezet Spanyolország és Franciaország elõtt. Ausztrália, Chile, USA, Dél-Afrika a további sorrend. Figyelmet érdemel, hogy a TOP tizenkettõbe beletartozik Moldávia is, a tizenkettedik helyen.
Borfogyasztásban az élen Franciaország, az USA és Olaszország áll. Mögöttük Kína, Nagy-Britannia és Spanyolország helyezkedik el a rangsorban. Említést érdemel, hogy amíg néhány nagy európai országban csökken a fogyasztás, addig például az USA-ban és Kínában emelkedik.
Az importõrök között világelsõ Németország után Nagy-Britannia, az USA, Oroszország, Franciaország és Kanada alkotja a TOP-lista élmezõnyét.